کد خبر : 13558

پاک کردن آرایش

اگر اهل آرایش کردن باشید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حفظ سلامت پوست باید انجام دهید، پاک کردن صحیح آرایش است.

به گزارش ورنداز :

اگر اهل آرایش کردن باشید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای حفظ سلامت پوست باید انجام دهید، پاک کردن صحیح آرایش است.هیچ‌وقت با آرایش به خواب نروید و همیشه صورت خود را کامل و اصولی از هرگونه مواد آرایشی پاک کنید. پاک کردن آرایش یک مرحله قبل از شستن صورت است. 

پاک کردن صحیح آرایش صورت

برای اینکه پوست سالم و زیبایی داشته باشید، پاک کردن آرایش مهم‌ترین مرحله در روتین پوستی شما است. پاک کردن آرایش با روش صحیح از ایجاد مشکلاتی مثل خشکی پوست، التهاب و ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. وقتی مواد آرایشی برای مدت زیادی روی پوست باقی بمانند، به منافذ آن نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند. برای اینکه آرایشتان را به خوبی پاک کنید و مشکلی برای پوست شما ایجاد نشود، این مراحل را دنبال کنید:

دست‌های خود را  بشویید

قبل از اینکه پاک کردن آرایش را شروع کنید، دست‌های خود با آب و صابون بشویید. این کار مانع از این می‌شود که باکتری‌ها از انگشت به‌ صورت شما منتقل شوند. از صابون یا مایع دستشویی و آب گرم استفاده و بعد آن را با حوله خشک کنید.

آرایش چشم را پاک کنید

اولین مرحله پاک کردن آرایش چشم است. محصولات آرایشی چشم مثل ریمل‌های ضدآب، خط چشم و سایه‌های چشم معمولا به سختی پاک می‌شوند. برای پاک کردن آن‌ها می‌توانید از میسلار واتر یا بالم‌های تمیزکننده استفاده کنید. میسلار واتر یا بالم روی مقداری پنبه یا پارچه تمیز بگذارید و به آرامی آرایش چشم را پاک کنید.

دقت کنید که پوست اطراف چشم، بسیار حساس است. نباید با شدت زیاد، پنبه را دور چشم بمالید. به آرامی و با گذاشتن و برداشتن پنبه، آرایش را پاک کنید. شاید لازم باشد که دو بار این کار را تکرار کنید تا مواد آرایشی کاملا از اطراف چشم پاک شوند.

پاک کردن صحیح آرایش

آرایش صورت را پاک کنید

در مرحله‌ بعدی از روغن‌های پاک‌کننده آرایش، بالم پاک‌کننده یا میسلار واتر استفاده کنید. این محصولات را روی پد مخصوص بریزید و به آرامی صورت را پاک کنید. این کار را با حرکت‌های دایره‌ای روی صورت انجام دهید. برای این مرحله از پنبه استفاده نکنید. پدهای پنبه‌ای یک بار مصرف یا چندبارمصرف برای این طراحی شده‌اند که مواد آرایشی، آلودگی و چربی را از روی پوست بردارند بدون اینکه چیزی از تار و پودشان روی پوست باقی بماند.

برای پاک کردن آرایش لب، ابتدا مقداری روغن پاک‌کننده با نوک انگشت روی لب بزنید یا از میسلار واتر استفاده کنید. کمی زمان بدهید تا رژلب در محلول پاک‌کننده حل شود. بعد با یک دستمال آن را پاک کنید.

بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با دقت در آینه بررسی کنید. کنار رویش موها، اطراف چشم و خط فک را بررسی کنید تا هیچ ماده‌ آرایشی روی صورت باقی نمانده باشد.

صورت را بشویید

بعد از پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت، آن را با یک شوینده‌ مناسب بشویید. این مرحله برای تمیز کردن کامل صورت از هر گونه آلودگی و باقی‌مانده‌ مواد آرایشی، بسیار ضروری است. چون ممکن است پاک کردن محصولات آرایشی، به‌تنهایی کافی نباشد و مقداری از محصولات آرایشی در منافذ پوست، باقی بماند.

پوست را آب‌رسانی کنید

در آخرین مرحله از تونرهای آبرسان یا سرم‌ها برای آبرسانی به پوست استفاده کنید تا رطوبت طبیعی پوست دوباره به آن برگردد. آبرسانی به پوست باعث شفافیت و نرمی پوست می‌شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. شست‌وشوی صورت و استفاده از مواد مختلف برای حل کردن مواد آرایشی، باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود. به همین دلیل نباید از این مرحله صرف‌نظر کنید. یک کرم آبرسان یا سرم خوب با توجه به نوع پوست خود تهیه کنید. این مرحله، آخرین مرحله در روتین‌های مراقبت از پوست است.

منبع مجله دلتا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی