کد خبر : 13544

شب بیداری | عوارض

هرگز شب بیداری طولانی انجام ندهید

به گزارش ورنداز :

خواب و ارتباط آن با سلامت روان

بزرگسالان باید در شبانه هفت ساعت یا بیشتر بخوابند تا از خطرات سلامتی ناشی از خواب ناکافی مزمن جلوگیری کنند. در حالی که ممکن است هر فرد به اندازه نیاز بدن خود، مدت خواب خود را تعیین کند اما به طور متوسط ​​۷ تا ۸ ساعت خواب با کیفیت در شب برای عملکرد سالم بدن بسیار مهم است. به همین دلیل کمبود خواب مزمن می ‌تواند افکار و توانایی ما را برای کنترل احساسات مختل کند. بیداری طولانی مدت در شب منجر به ایجاد شرایط روانی مانند اضطراب و افسردگی می شود که خواب شما را بیشتر مختل می کند.

شب

خواب چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟

اگر می ‌پرسید چرا دیر بیدار ماندن مضر است، باید بدانید که دانشمندان بیان می کند که نخوابیدن کافی بر سلامت روان تاثیر منفی دارد. تاثیر شب بیداری طولانی بر سلامت روان:

عوارض شب بیداری طولانی؛ زوال شناختی

یکی از عوارض جانبی شب بیداری های طولانی بر مغز، افزایش خطر زوال عقل و اختلال های شناختی می باشد. زیرا مغز شما به دلیل کمبود خواب قادر به پاک سازی سموم و پروتئین های اضافی نیست. یک مطالعه اخیر نشان داد که مدت خواب کوتاه در سنین ۵۰، ۶۰ و ۷۰ سالگی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را ۳۰ درصد در مقایسه با مدت زمان خواب طبیعی مداوم که ۷ ساعت در نظر گرفته می شود، افزایش دهد.

از طرفی شب بیداری های طولانی مدت، کم خوابی یا محرومیت از خواب (SD) می تواند تغییرات نامطلوب در عملکرد شناختی ایجاد کند. همچنین می تواند حافظه کوتاه مدت، حافظه بلند مدت، توجه، تصمیم گیری و هوشیاری را مختل کند.

شب

کاهش خلق و خو

آیا اغلب پس از بیدار ماندن های طولانی احساس گیجی و عصبانیت می کنید؟ آیا با داشتن یک خواب خوب و با کیفیت، خلق و خوی شما بهتر می شود؟ خواب ارتباط تنگاتنگی با خلق و خوی شما و احساس شما در روز بعد دارد. مطالعات نشان می ‌دهد که «بدهی خواب تجمعی» می‌تواند سبب اختلال خلقی قابل توجهی شود. محققان دریافتند که خوابیدن تنها به مدت ۴.۵ ساعت در شب به مدت یک هفته سبب می شود که شما از نظر ذهنی خسته، غمگین، عصبانی و دچار استرس شدید شوید. با این حال، خواب کافی می تواند خلق و خوی شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

شب

عوارض شب بیداری طولانی؛ باید گفت

کمبود خواب سبب اختلال های خلقی، سرخوردگی و واکنش‌ های غیر عادی حتی به کوچک ‌ترین مسائل می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بیدار ماندن های طولانی در شب “با اختلال در عملکرد عاطفی در افراد سالم و افسرده مرتبط است” و می تواند منجر به “بد خلقی روز بعد در فعالیت های روزانه” شود.

 

منبع خبرنما
ارسال نظر

تبلیغات متنی