کد خبر : 13492

آموزش صبوری به کودکان نوپا

چگونه کودک نوپای خود را صبورتر تربیت کنیم آخرین باری که از کودک نوپایتان خواستید که برای چیزی که می‌خواهد فقط یک ثانیه صبر کند به یاد آورید و عکس‌العملش را جلوی چشمان خود تداعی کنید.

به گزارش ورنداز :

چگونه کودک نوپای خود را صبورتر تربیت کنیم
آخرین باری که از کودک نوپایتان خواستید که برای چیزی که می‌خواهد فقط یک ثانیه صبر کند به یاد آورید و عکس‌العملش را جلوی چشمان خود تداعی کنید. کودکان نوپا بسیار کم‌طاقت هستند و اصلا با مفهوم صبر آشنایی ندارند. کودکان صبور به دنیا نمی‌آیند اما با گذشت زمان و تربیت درست از سوی والدین آن را یاد می‌گیرند. صبر در واقع یک مهارت است و درست مانند هر مهارت دیگر نیاز به تمرین دارد. آن‌ها در ابتدای راه هستند و باید کم‌کم و به تدریج صبوری را یاد بگیرند.
دکتر هاروی کارپ متخصص اطفال و نویسنده کتاب شادترین کودک محله می‌گوید: «تکنیک صبر به کودکان نوپا کمک می‌کند تا یاد بگیرند برای خواسته‌هایشان کمی صبر کنند.»
تکنیک صبر را چگونه به آن‌ها آموزش دهیم؟
کم‌وبیش آن‌چه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید
اولین کاری که باید انجام دهید این است که وقتی کودک نوپایتان چیزی از شما می‌خواهد، شما نیز آنچه را که می‌خواهد تکرار کنید تا بداند متوجه منظور او شده‌اید. مثلا هنگامی که او به لیوان اشاره می‌کند، به او بگویید «شیر بیشتری می‌خواهی؟» و پس از گفتن این جمله چند ثانیه صبر کنید و شیر را به او بدهید. این کار به کودکان می‌آموزد که انتظار کشیدن خیلی هم بد نیست و نتیجه‌اش شیرین است. صبر آن‌ها را تحسین کنید. اگر از کودکانتان می‌خواهید که منتظر بمانند، باید به قول خود عمل کنید و آنچه را که می‌خواهند به آن‌ها بدهید. با 5 ثانیه در روز شروع کنید و هر روز این کار را انجام دهید و به تدریج مدت انتظار را به 20 ثانیه و سپس 30 ثانیه افزایش دهید.
از ساعت/تایمر استفاده کنید
کارپ می‌گوید برای کمک به تمرین صبوری و گرفتن نتیجه بهتر به او ساعت و یا تایمر را معرفی کنید. باید به آن‌ها نمونه بصری بدهید تا آن‌ها بتوانند کمی زمان را درک کنند. مثلا ساعت را به کودک خود نشان دهید و به او بگویید: «ساعت را ببین و وقتی زنگ زد، مامان سریع برمی‌گرده.» و واقعا این کار را انجام دهید. این کار را با 20 ثانیه شروع کنید و در روزهای بعد به یک الی دو دقیقه برسانید و به او بفهمانید صبوری او با پاداش همراه است و با پیشنهاد یک جایزه یا یک تفریح عالی برای صبوری‌اش او را تشویق کنید.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی