کد خبر : 13375

دیابت | دیابت نوع 2

پزشکان با بیان اینکه غربالگری سالانه دیابت بسیار مهم است، می‌گویند: غربالگری دیابت از طریق آزمایش خون معمولی انجام می‌شود. با انجام آزمایش، دیابت را می‌توان در مراحل اولیه تشخیص داد و با دارو درمان کرد.

به گزارش ورنداز :

 دیابت می‌تواند یک بیماری موذی باشد. علائم این بیماری ممکن است بسیار خفیف باشد و حتی به چشم نیاید. پزشکان برای کمک به مردم در تشخیص علائم نکاتی را بیان کرده‌اند.

نشانه‌های اولیه دیابت نوع ۲ عبارتند از: تکرر ادرار، افزایش تشنگی، گرسنگی مفرط، خستگی، کمبود انرژی، تاری دید زخم یا کبودی‌هایی که دیر التیام می‌یابند، کاهش وزن بی‌دلیل، درد، بی‌حسی یا گزگز در دست‌ها یا پاها.

دیابت نوع ۲ یک بیماری جدی است که در آن انسولینی که پانکراس تولید می‌کند نمی‌تواند جلوی قند خون را بگیرد یا لوزالمعده نمی‌تواند انسولین کافی بسازد. این بدان معنی است که سطح گلوکز (قند) خون بالا می‌رود. وجود قند بیش از حد در جریان خون خطرناک است زیرا می‌تواند به رگ‌های خونی آسیب برساند. علاوه بر این، خون با اکسیژن کمتری به اندام‌های حیاتی مانند قلب می‌رود.

هنگامی که اندام‌های حیاتی اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنند، عملکردشان ضعیف‌تر می‌شود.

سرویس سلامت ملی انگلیس تأیید می‌کند که دیابت نوع ۲ می‌تواند منجر به بیماری قلبی نیز شود. نه تنها این، بلکه مشکلات دیگری همچون آسیب عصبی،‌ مشکلات پا مانند زخم و عفونت، از دست دادن بینایی، سقط جنین و مرده زایی، مشکلات کلیوی و حتی مشکلات جنسی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

نشانه های اولیه دیابت نوع ۲ | چگونه دیابت نوع ۲ را کنترل کنیم؟

 

چگونه دیابت نوع ۲ را کنترل کنیم؟

سرویس سلامت ملی انگلیس می‌گوید: بیشتر مردم برای کنترل دیابت نوع ۲ خود به دارو نیاز دارند. با انجام معاینات منظم در مطب پزشک می‌توان از هر گونه عارضه جلوگیری کرد.

پزشکان معمولا در صورت تشخیص سطح قند خون بالا در یک فرد،‌ متفورمین تجویز می‌کنند. در موارد جدی‌تر، اگر متفورمین برای مؤثر نباشد، ممکن است نیاز به تزریق انسولین باشد.

علاوه بر دارو، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم برای کمک به مدیریت قند خون توصیه می‌شود. کاهش وزن می‌تواند، کاهش سطح قند خون را برای بدن آسان‌تر کند.

 

منبع همشهری
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی