کد خبر : 13251

بهتر خوابیدن | کم عارضه ترین قرص خواب | قرص خواب

ما در سایت چند راهکار عالی برای شما آورده ایم که شما میتوانید برای بهتر خوابیدن از آن استفاده کنید.

به گزارش ورنداز :

چند راهکار عالی برای شما آورده ایم که شما میتوانید برای بهتر خوابیدن از آن استفاده کنید.

 

کم عارضه ترین قرص خواب

تصور کنید خسته و کوفته از سر کار بر می گردید و دلتان میخواهد تا سه روز بخوابید .اما با کمال تاسف، سه ساعت بعد از خواب بیدار می شوید و به سقف نگاه می کنید. همه ما با این اتفاق آشنا هستیم.

ما چند راهکار عالی برای شما آورده ایم که شما میتوانید برای بهتر خوابیدن از آن استفاده کنید.

بهترین قرص خواب آور برای بهتر خوابیدن: به موسیقی بدون کلام گوش دهید

پخش موسیقی بدون کلام تاثیر زیادی روی روحیه ما دارد. موسیقی می‌تواند حال و هوای شما را تغییر دهد پس اگرغمگین هستید به آهنگ شاد گوش دهید. گوش کردن موسیقی با کاهش سطح اضطراب و افسردگی مرتبط است .

ارتباط عاطفی ما با صداها ما را به گذشته برمیگرداند و حالات روحی ما را تغییرمی دهد. بنابراین زمانی که در شب حوصله‌تان سر می‌رود، موسیقی گوش دهید تا آرامش پیدا کنید.

 

نوشتن افکار برای بهتر خوابیدن

 

نوشتن افکارتان روی کاغذ ذهن شما را پاک می کند. نوشتن باعث کاهش استرس روانی و کنترل کردن احساسات میشود. اگر شب ها بخاطر اینکه ذهنتان درگیر است دچار اختلال خواب میشوید به جای اینکه تلاش کنید صداها را در ذهن خودتان آرام کنید سعی کنید آنها را روی کاغذ بنویسید.

 

برای بهتر خوابیدن ذهن خودتان را با یک کتاب درگیر کنید

شب‌ زمان خوبی برای فکر کردن به ایده‌ها است. اگر به دلیل مشغله کاری در طول روز وقتی برای مطالعه ندارید شب ها میتوانید کتاب بخوانید . زیرا کتاب های عالی و جالب ذهن ما را درگیر می کنند. برای مثال خواندن یک رمان خوب شما را به دنیای دیگری می برد. شما می توانید خود را در شخصیت ها غرق کنید و حتی گاهی اوقات احساسات آنها را احساس کنید.

 

۵ قرص خواب مفید برای بهتر خوابیدن
 

حمام کنید

محققان بررسی کردند که حمام آب گرم دو برابر ورزش در بهبود خلق و خوی افراد مبتلا به افسردگی موثر است. حمام کردن با متعادل کردن سطح سروتونین و کاهش هورمون های استرس به ما کمک می کند بهتر بخوابیم.

 

مدیتیشن برای بهتر خوابیدن

 

مدیتیشن راهی عالی برای آرام کردن اعصاب و سازماندهی افکارتان است. مسئله این است که اغلب اوقات ما به دلیل برخی افکار غیرقابل کنترل نمی توانیم بخوابیم. هر چه بیشتر سعی کنیم آنها را سرکوب کنیم، بیشتر ظاهر می شوند.

اما وقتی مدیتیشن می کنید محتویات افکارتان را سازماندهی می کنید. مدیتیشن هم از نظر ذهنی هم از نظر عاطفی و هم از نظر عصبی برای ما مفید است.. یاد بگیرید به جای جستجوی محرک ها به درون تان بروید. مانند امپراتور روم، مارکوس اورلیوس که درمورد مراقبه‌های خودش گفته است:

انسان نمی تواند هیچ خلوتگاهی آرامتر یا بی دردسرتر از روح خود بیابد.

منبع growthlodge
ارسال نظر

تبلیغات متنی