کد خبر : 13201

چاقی | ارتباط بین نوع بسته‌بندی غذاهای آماده و چاقی | بسته‌بندی غذاهای آماده

ارتباط عجیب بین نوع بسته‌بندی غذاهای آماده و چاقی را بدانید.

به گزارش ورنداز :

ارتباط بین نوع بسته‌بندی غذاهای آماده و چاقی را بدانید.

آمار منتشر شده در کانادا در سال 2018 نشان داد که از هر سه کانادایی یک نفر چاق است و ارقامی مشابه به این آمار نیز در استرالیا گزارش داده شده است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از 40 درصد از جمعیت ایالات متحده آمریکا از چاقی مفرط رنج می‌برند.

غذاهای بسته‌بندی شده موجود در فروشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت و چاقی افراد دارد. در دنیای امروز بازاریابی محصولات غذایی برای ترغیب خرید از سوی مشتری بدون توجه به سلامت افراد در اولویت قرار دارد.

با وجود رقابت زیاد، فروشندگان و بازاریابان مواد غذایی سعی در جلب توجه افراد دارند تا محصولات غذایی خود را به آن‌ها بفروشند و این کار را ابتدا با ایجاد تنوع در بسته‌بندی محصولات غذایی انجام می‌دهند. به طور مثال از رنگ‌های روشن، رنگ‌های جذاب و متمایز در بسته‌بندی‌های خود استفاده می‌کنند تا مشتری را به خرید ترغیب کنند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که برخی افراد معتقدند که هرچه تصویر روی محصولات بزرگتر باشد، آن محصول طعم بهتری خواهد داشت و تمایل برای خرید از سوی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. دلیل این امر «تصویرسازی ذهنی» مصرف‌کنندگان است به این صورت که افراد با دیدن تصاویر روی محصولات و  تجسم محصول در ذهن خود آن محصول را باکیفیت‌تر و خوشمزه‌تر می‌یابند.

همچنین تحقیقات مشابه دیگر نشان داده است که رنگ بسته‌بندی مواد غذایی و حتی محل قرار‌گیری تصویر بر تصمیم مشتری مبنی بر خرید تاثیر می‌گذارد. وقتی صحبت از رنگ به میان می‌آید در این میان رنگ قرمز به طور قابل توجهی طعم محصول و رنگ سبز، سالم بودن غذا را در ذهن تداعی می‌کند. قرار گرفتن تصویر محصول در بالای بسته‌‌بندی احتمال خرید محصول را افزایش می‌دهد.

ظاهر محصول بر میزان خرید از سوی مشتریان تاثیر می‌گذارد و این امر برای فروشندگان بسیارمهم است و منجر به ایجاد یک زبان بصری خاص بین مصرف‌کنندگان و فروشندگان شده است.

راه‌حل خرید سالم

برای ایجاد و تقویت عادات سالم، می‌توانید هنگام خرید به جای توجه و تمرکز روی تصاویر محصولات به ارزش مواد غذایی آن‌ها توجه کنید. اجازه ندهید اندازه تصویر روی محصول شما را وسوسه کند و رنگ محصولات شما را گول بزند.

اگر قصد دارید تا از چاقی و دیابت جلوگیری کنید در وهله اول بدون توجه به رنگ، ظاهر و اندازه تصاویر خرید کنید و فقط تمرکزتان روی ارزش غذایی مواد باشد تا زندگی سالم‌تری داشته باشید.

(استفاده اختصاصی از مطالب 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی