کد خبر : 13090

کشف ژن | افزایش قدرت عضلات

در جریان یک مطالعه جدید، دانشمندان ژنی را شناسایی کردند که به طور قابل توجهی باعث افزایش قدرت عضلانی افراد می‌شود.

به گزارش ورنداز :

در جریان یک مطالعه جدید، دانشمندان ژنی را شناسایی کردند که به طور قابل توجهی باعث افزایش قدرت عضلانی افراد می‌شود.انسان‌ها می‌توانند از طریق ورزش قدرت عضلانی خود را افزایش دهند و بدین شکل سللامت و مقاومت بدن را افزایش دهند. در همین راستا دانشمندان موفق شدند که طی یک مطالعه جدید ژن عامل افزایش قدرت عضلانی بدن در جریان ورزش را شناسایی کنند.این مطالعه دانشمندان دانشگاه ملبورن که در نشریه Cell Metabolism به چاپ رسیده، ژن جدیدی به نام C۱۸ORF۲۵ را شناسایی کرد که با هرگونه فعالیت ورزشی تحریک می‌شود. در واقع، این دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند که حیوانات فاقد C۱۸ORF۲۵ عضلات ضعیف‌تر و عملکرد ورزشی بدتری دارند.دکتر بنجامین پارکر، رهبر این مطالعه گفت: «ما اکنون می‌توانیم با فعال کردن این ژن، قدرت عضلات را حتی بدون افزایش حجم بالا ببریم. این موضوع می‌تواند دستاورد‌های قابل توجهی برای برخی عوارض همچون بیماری‌های آتروفی عضلانی و حتی به تأخیر انداختن پیری داشته باشد. این موضوع حتی می‌تواند در زمینه تولید دام و گوشت نیز مفید واقع شود و سلامت غذایی ما را نیز تضمین کند».

دکتر پارکر افزود: «ما می‌دانیم که ورزش می‌تواند از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری و حتی آن‌ها را درمان کند. اما اکنون، امیدواریم که با درک بهتر این اثرات ارتقاء سلامت در سطح مولکولی، به سمت ایجاد گزینه‌های درمانی جدید و بهبود یافته‌تر پیش برویم.»این تیم که شامل دکتر پارکر و اریک ریشتر و بنته کینز از دانشگاه کپنهاگ در دانمارک بودند، با تجزیه و تحلیل پروتئین‌ها و چگونگی تغییر آن‌ها در سلول ها، توانستند شباهت‌ها و تفاوت‌های مولکولی بین اشکال مختلف ورزش در عضلات انسان را تشخیص دهند.

به لطف طراحی آزمایشی، محققان توانستند پاسخ‌های سیگنالینگ را در بین روش‌های تمرینی در یک فرد، در مقایسه با سطح قبل از تمرین مقایسه کنند. این موضوع به آن‌ها اجازه داد تا نحوه واکنش یک فرد به اشکال مختلف ورزش را مستقیماً در عضلات او نظارت کنند.

نتیجه مطالعه این دانشمندان بسیار قابل توجه بود، زیرا اکنون آن‌ها می‌توانند با فعال کردن یک ژن، ماهیچه‌ها را تقویت و قدرت عضلانی را افزایش دهند.

این دستاورد به ویژه می‌تواند ضعف عضلانی ناشی از پیری را به شکل قابل توجهی کاهش دهد که این خود به معنای افزایش سن بیولوژیک و طول عمر است. همچنین بسیاری از عوارض ناشی از ضعف عضلات را می‌توان با این روش درمان کرد.

منبع فرارو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی