کد خبر : 13062

بچه‌دار شدن | تربیت فرزند | مراقبت از کودک

پدر و مادر شدن تغییری اساسی و قابل توجه در زندگی هر فرد است و شما وارد مرحله جدیدی از زندگی که بسیار ناشناخته است خواهید شد.

به گزارش ورنداز :

پدر و مادر شدن تغییری اساسی و قابل توجه در زندگی هر فرد است و شما وارد مرحله جدیدی از زندگی که بسیار ناشناخته است خواهید شد. اما آیا با شریک زندگی‌تان در مورد فرزندتان و نحوه تربیت فرزند و حتی آینده او صحبت کرده‌اید؟ در این مقاله سوالاتی که قبل از بچه‌دار شدن باید از همسرتان بپرسید آورده شده است.

مسئول اصلی نگهداری و مراقبت از کودک چه کسی است؟

اگر شما و همسرتان هر دو کارمند هستید و قصد دارید پس از بچه‌دار شدن به کارتان ادامه دهید، باید درباره نگهداری کودک باهم به تفاهم برسید. به طور مثال، اگر مادر بیشتر مراقبت‌های کودک را انجام می‌دهد، چه کسی مسئولیت غذا، لباس، زمان ملاقات با پزشک اطفال و وظیفه بازی با فرزند را برعهده دارد؟ 

 

چگونه به تغذیه شبانه کودک رسیدگی کنیم؟

آیا هنگام شب که به فرزند خود شیر می‌دهید شریک زندگی شما برای کمک به تعویض پوشک و آروغ زدن کودک از خواب برمی‌خیزد؟ یا اگر از شیر خشک برای کودک خود استفاده می‌کنید در تهیه شیر به شما کمک خواهد کرد؟ نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، در 24 ساعت شبانه روز بین 8 تا 12 بار شیر مصرف می‌کنند و زمان‌هایی وجود دارد که هر دوی شما ترجیح می‌دهید بخوابید. در این صورت باید چه برنامه‌ریزی انجام دهید؟

 

چگونه برای آینده فرزندمان پس‌انداز خواهیم کرد؟

داشتن فرزند چه تاثیری بر هزینه و پس‌اندازه ماهانه‌ خواهد داشت؟ آیا به بودجه جدیدی نیاز است؟ آیا باید برای فرزند حساب بانکی جدید باز کرد؟ آیا توانایی پرداخت هزینه تمام اقلام مورد نیاز از بدو تولد تا زمانی که به دانشگاه برود را خواهید داشت؟

 

انجام امور داخل خانه را به چه صورت انجام خواهیم داد؟

پس از بچه‌دار شدن نحوه تقسیم کار داخل خانه یکی از معضلات اساسی زوجین خواهد بود که شما باید قبل از بچه‌دار این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. باید حواستان باشد که درمورد آشپزی، تمیزکردن خانه و آشپزخانه، اتو کشیدن، تعمیرات خانه و پرداخت قبوض با هم صحبت کنید.

 

اگر برای باردار شدن مشکل داشته باشیم چه تدبیری بیندیشیم؟

در یک دنیای ایدئال افراد به راحتی و سریع باردار می‌شوند اما واقعیت می‌تواند خیلی پیچیده‌تر باشد. اگر برای باردار شدن به مشکل برخوردید چه روش‌های جایگزینی در نظر خواهید گرفت؟ آیا شما و همسرتان برای انجام IVF، رحم اجاره‌ای و یا فرزند‌خواندگی آماده هستید؟ آیا از الان نیاز است که پس‌انداز داشته باشید؟

اگر غربالگری ناهنجاری نشان دهد چه کار باید انجام دهیم؟

اگر غربالگری و آزمایش خون و یا آمنیوسنتز نشان داد که که کودک شما دارای ناهنجاری همچون سندروم داون یا ناهنجاری شدیدتر است، آیا به بارداری خاتمه خواهید داد؟ آیا در صورت بروز این مشکل شما و همسرتان از نظر احساسی و مالی برای مقابله با این موضوع آماده هستید؟

 

چگونه فرزندمان را تنبیه کنیم؟

رویکرد افراد برای تربیت فرزند بسیار متفاوت است. آیا همسر شما موافق تنبیه و فریاد زدن است؟ آیا شیوه تربیتی خاصی را مد نظر دارد؟ 

چگونه رابطه خود را در اولویت قرار دهیم؟

استرس ناشی از  بچه‌دار شدن و تربیت کودک بسیاری از روابط زن و شوهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چگونه می‌توانید روابط خود با همسرتان را استحکام ببخشید؟ آیا برای خودتان وقت خواهید گذاشت؟ آیا زمانی را بدون فرزند سپری خواهید کرد؟

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی