کد خبر : 12956

فیلم و سریال

در این مطلب قصد داریم چند مینی‌سریال در حوزه مسائل زنان را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم.

به گزارش ورنداز :

معرفی سریال

دو هفته پایانی تابستان فرصت مناسبی است تا اگر این مینی‌سریال‌های خوش‌ساخت و تحسین‌شده با موضوع مسائل زنان را ندیده‌اید، آنها را در لیست تماشا قرار دهید. این مطلب به کوشش صفحه اینستاگرامی «مطالعات زنان» و به قلم لعیا بهره‌مندی گردآوری شده است.

فیلم و سریال 

خانم آمریکا (Mrs. America )

خانم آمریکا (Mrs. America )

ژانر: بیوگرافی، درام، تاریخی

داستان مینی سریال ده قسمتی خانم آمریکا برگرفته از رویدادی واقعی است و شکل‌گیری کمپین مخالفت با برابری حقوق زنان و قانونی‌شدن سقط جنین در دهه هفتاد میلادی را با تمرکز بر فیلیس شلفلی (با بازی کیت بلانشت)، رهبر این کمپین روایت می‌کند. این کمپین واکنشی شدید و محافظه‌کارانه به موج دوم فمینیسم بود و به فراخور روایت، داستان شخصیت‌های فمینیست چون گلوریا استینم و بتی فریدن، بلا آبزگ و ... را نیز به تصویر می‌کشد.

خدمتکار (Maid)

خدمتکار (Maid)

ژانر: درام

در این مینی سریال ده قسمتی، تماشاگر با زندگی و افکار زن جوانی همراه می‌شود که از خشونت خانگی به ستوه آمده و با دختر دو ساله‌اش می‌گریزد، او برای امرار معاش خود و فرزند کوچکش، به نظافت خانه‌‌ها مشغول است و با وجود کار سخت، دستمزد کم و استرس رفتارهای پدر الکلی فرزندش، باید همچنان مقاوم بماند و مادری کند. این سریال می‌کوشد خشونت علیه زنان و دشواری زندگی مادران مجرد را به شکلی واقع‌گرایانه روایت کند.

آلیو کتریج (Olive Kitteridge)

آلیو کتریج (Olive Kitteridge)

ژانر: درام

مینی سریال چهار قسمتی آلیو کیتریج که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده در مورد زندگی خانم معلمی در شهر کوچکی در آمریکاست. آلیو زنی جدی و کج‌خلق است که محبوب دیگران حتی فرزندش نیست ولی برخلاف ظاهرش، فردی آرام و منطقی است که می‌کوشد زندگی متاهلی خود را اداره و به اطرافیانش کمک کند. شخصیت‌پردازی و بازیگری نقش اول (فرانسیس مک دورموند) تحسین فراوان شد و جوایز بسیاری به دست آورد.

اشیای تیز (Sharp Objects)

اشیای تیز (Sharp Objects)

ژانر: معمایی، درام روانشناختی

کامیل پریکر (با بازی ایمی آدامز)، زن خبرنگار افسرده به شهر کوچک زادگاهش باز می‌گردد تا اخبار قتل مرموز دو دختربچه را گزارش دهد. از خلال پیشرفت داستان و پیگیری پرونده قتل در هشت قسمت درمی‌یابیم سال‌های کودکی و نوجوانی‌ کامیل با مادری بی عاطفه و خاطرات خواهری مرده، تلخ و اندوه‌بار بوده و رنج‌هایش سبب شده به بیمار مازوخیستی تبدیل شود که کلمات را بر پوستش حک می‌کند. داستان در پایان معماگویی خود شتاب می‌گیرد و با افشای هویت قاتل ما را شوکه می‌کند.

مِر از ایست‌تاون (Mare of Easttown)

مِر از ایست‌تاون (Mare of Easttown)

ژانر: معمایی، درام

در این مینی‌سریال هفت قسمتی، کیت وینسلت در نقش ماری شیهان ظاهر می‌شود کاراگاه میان‌سال، ساکن شهری کوچک در پنسیلوانیا که باید پرونده‌ی قتل دختری جوان را حل کند در حالی‌که با زندگی خانوادگی پر از مشکل خودش نیز دست و پنجه نرم می‌کند. ماری در این جامعه‌ی کوچک همه را می‌شناسد و ناچار است از دوستان، آشنایان و حتی بستگانش بازجویی کند و افشای هویت قاتل برای او و دیگران، هزینه سنگینی دارد.

 

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی