کد خبر : 12799

سس سالاد | طعم سس سالاد | درست کردن سس سالاد

در سس سالاد وانیل بریزید و از طعم آن شگفت‌زده شوید.

به گزارش ورنداز :

در سس سالاد وانیل بریزید و از طعم آن شگفت‌زده شوید.

سس سالاد چیزی است که یک کاسه معمولی سالاد محتوی سبزیجات را خوشمزه می‌کند. اما سس‌های حاوی سرکه یا مرکبات می‌توانند کمی بیش از حد اسیدی باشند. خوشبختانه، به طور تصادفی با این ترفند برای اضافه کردن مقداری عصاره وانیل به سس سالاد برخورد کردیم تا طعم متعادل‌تر و بهتری به سس بدهد.

 

شاید این کار عجیب به نظر برسد. عصاره وانیل به طور معمول فقط به محصولات پخته شده مانند کلوچه و کیک اضافه می‌شود. با این حال، کلیر لوئر آشپز می‌گوید که می‌تواند طعم سس سالاد را بهتر کند. او می‌گوید: «کمی وانیل اسیدیته را کم می‌کند، شیرینی را بیشتر می‌کند و به این صورت طعم سس بهتر می‌شود.»

 

او پیشنهاد می‌کند برای شروع، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل را در یک فنجان سس مخلوط کنید. در صورت نیاز به کاهش بیشتر اسیدیته، یک چهارم قاشق چای خوری دیگر هم اضافه کنید. مزه آن را بچشید و با توجه به طعم آن تصمیم بگیرید.

 

می توانید این ترفند را روی سس آماده‌ که حاوی هر نوع سرکه یا آب لیمو است امتحان کنید یا می‌توانید خودتان درست کنید. با مخلوط کردن یک فنجان روغن زیتون خالص، پنج قاشق غذاخوری سرکه سیب، یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل و نمک و فلفل می‌توان به راحتی سس درست کرد. سپس چند قاشق از سس را روی سالاد بریزید و نوش جان کنید. 

 

وقتی سالاد را مزه کنید، اثری از وانیل در سس نیست. در عوض، طعم ترش سرکه گرفته می‌شود، بنابراین آن‌قدرها هم طعم سس را دگرگون نمی‌کند که نتوان آن را خورد. حتما بار آینده که سس درست می‌کنید از این ترفند استفاده کنید. خواهید دید که طعم سالاد لذیذتر خواهد شد و به این ترتیب اعضای خانواده نیز به خوردن سالاد ترغیب خواهند شد. این سس را در هر سالادی می‌توانید استفاده کنید و محدود به سالاد خاصی نیست.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی