کد خبر : 12677

کفش | زمان خرید کفش

در این زمان کفش بخرید.

به گزارش ورنداز :

کارشناسان حوزه سلامت پا معتقدند که بهترین زمان خرید کفش بعدازظهر است زیرا پاهای شما در طول روز به دلیل فعالیت، ایستادن و راه رفتن متورم می‌شود و هنگام عصر میزان ورم پاهای شما به اوج می‌رسد و در متورم‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد.

مؤسسه سلامت آلمان از مردم خواست که از خرید کفش در زمان نامناسب خودداری کنند زیرا خرید کفش در زمان نامناسب و استفاده از آن منجر به بروز مشکلات مختلف از جمله کمردرد در فرد خواهد شد و همچنین خرید در زمان نامناسب تاثیر منفی بر راحتی پا خواهد گذاشت. مثلا اگر صبح پوشیدن یک جفت کفش به شما احساس خوبی بدهد ممکن است همین کفش هنگام عصر برایتان تنگ شود و پاهای شما را اذیت کند.

با توجه به توصیه‌های مرکز بهداشت ملی بریتانیا بهتر است هنگام خرید کفش جوراب‌هایی را بپوشید که احتمال می‌دهید کفش‌هایتان را بیشتر اوقات با آن خواهید پوشید.

خرید کفش

به گفته کارشناسان برای خرید یک کفش مناسب لازم است فضای کافی بین انگشتان پا و دیواره کفش وجود داشته باشد. اگر هنگام خرید کفش انگشتان پای شما مانند پازل کنارهم قرار بگیرد و به هم بچسبد، این کفش مناسب شما نیست. زیره کفش باید منعطف باشد و سفت نباشد. اگر مشکلات پا از جمله صافی کف پا دارید باید کفشی انتخاب کنید که بتوانید کفی آن را جابجا کنید و با کفی طبی مخصوص پای خود جایگزین کنید.

وقتی صحبت از اندازه و سایز کفش به میان می‌آید، پزشکان متخصص پا می‌گویند که باید دستکم به اندازه پهنای یک انگشت بین نوک انگشتان پای شما تا نوک کفش فاصله باشد زیرا انگشتان پا به فضای بیشتری نیاز دارند تا هنگام راه رفتن در سراشیبی بتوانند به جلو بلغزند و همچنین پاشنه پا در داخل کفش باید محکم باشد و لق نزند.

اگر مدام حالت سرگیجه دارید از خرید کفش‌ هایی که کفی نرم دارند اجتناب کنید زیرا استفاده از این کفش‌ها به شما احساس عدم تعادل می‌دهند و ممکن است اوضاع را برای شما بدتر کنند.

 

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی