کد خبر : 12605

نوشیدن چای سیاه | خواص چای | عمر طولانی

نوشیدن چای در روز باعث می‌شود کمتر مریض شوید.

به گزارش ورنداز :

نوشیدن چای در روز باعث می‌شود کمتر مریض شوید. شاید بتوان گفت که چای بهترین نوشیدنی در جهان است و مطالعات نیز این موضوع را ثابت می‌کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن چای با کاهش مرگ‌ومیر افراد در ارتباط است. با اینکه به نظر می‌رسد توضیح دلایل عمر طولانی‌تر افرادی که چای می‌نوشند دشوار باشد اما در درستی این موضوع تردیدی نیست. 

به گفته محققان، نرخ مرگ‌ومیر در افرادی که روزانه دو یا چند فنجان چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند، 9 تا 13 درصد کمتر است. 

 

یافته‌ها نشان می‌دهد که اثر نوشیدن چای صرف‌نظر از دمای چای، افزودن شیر و شکر به آن یا نوشیدن قهوه در کنار چای برای همه یکسان است. 

 

محققان موسسه ملی سلامت، از داده‌های Biobank  بریتانیا در این تحقیق استفاده کردند. پژوهشگران تحقیقات خود را با مطالعه‌ای که از سال 2006 تا 2010 انجام شد آغاز و پیگیری کردند. آن‌ها با بررسی500 ‌هزار زن و مرد بین 40 تا 69 ساله دریافتند که 85 درصد این افراد به طور منظم چای می‌نوشند و 89 درصد آن‌ها چای سیاه می‌نوشند. این بررسی نشان داد که نوشیدن چای می‌تواند نرخ مرگ‌ومیر را کاهش دهد. 

 

فرناندو رودریگز آرتالخو، پزشک عمومی از دانشگاه مستقل مادرید، در‌این‌باره گفت:« این تحقیق پیشرفت چشمگیری را در این حوزه حاصل کرده است. بیشتر این مطالعات در آسیا انجام شده که بیشتر کشورهای آن چای سبز مصرف می‌کنند.» 

 

این مقاله نشان می‌دهد که نوشیدن منظم چای سیاه که در اروپا نیز پرمصرف است با کاهش نرخ مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی در بین میان‌سالان و به طور عمده سفیدپوستان همراه است. 

او در ادامه افزود: «مطالعات باید با اندازه‌گیری مکرر مصرف چای در طول زمان انجام شود و باید نرخ مرگ‌ومیر افرادی که چای نمی‌نوشند با نرخ مرگ‌ومیر افرادی که نوشیدن چای را شروع کرده‌اند و یا به مرور زمان مصرف چای خود را افزایش داده‌اند و کسانی که سال‌هاست چای می‌نوشند مقایسه شود.» 

 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی