کد خبر : 12601

گیاهانی آپارتمانی | بهترین گیاهانی آپارتمانی

به بررسی این موضوع می پردازیم که چه گیاه‌هایی برای آپارتمان مناسب‌اند؟

به گزارش ورنداز :

گیاهان آپارتمانی می‌توانند نقش بسزایی در ایجاد آرامش در محیط خانه ایفا کنند و گنجاندن آن‌ها در طراحی داخلی یک روش عالی برای تغییر ظاهر و حس و حال فضای داخلی خانه است. در اینجا به معرفی برخی از گیاهان آپارتمانی با برگ‌های بسیار بزرگ و نحوه نگهداری آن‌ها می‌پردازیم. 

• گیاهان آپارتمانی کالاتیا اوربیفولیا (Calathea orbifolia) 

این گیاه شگفت‌انگیز و زیبای برزیلی به داشتن برگ‌های سبز و پهن معروف است و تا ارتفاع سه فوت رشد می‌کند و ده‌ها برگ بزرگ و راه راه تولید می‌کند. این گیاه گرمسیری است پس بهترین عملکرد را در سایه کم و رطوبت بالا خواهد داشت. نگهداری و مراقبت از آن‌ آسان است و فقط در صورتی که خاک آن‌ خشک است به آبیاری سبک و کود مناسب نیاز دارد. این گیاه در طول روز حرکت می‌کند و بالا و پایین می‌رود و مثل این است که در حال دعا است. به همین علت به آن‌ها Prayer plants نیز گفته می‌شود. 

 

• گیاهان آپارتمانی برگ حصیری (Monstera deliciosa) 

این گیاه که نام دیگر آن گیاه «پنیر سوئیسی» است، به دلیل ظاهر متمایزش بسیار محبوب است. برگ حصیری همیشه سبز، دارای برگ‌های پهن با سوراخ‌هایی شبیه پنیر سوئیسی است. این گیاه را نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد و هر از چند گاهی نیاز به آبپاشی و زهکشی دارد. 

 

• گیاهان آپارتمانی گوش فیل (Elephant ear) 

گیاه گوش فیل یکی از گیاهان سمی برای حیوانات خانگی است که می‌تواند تا دو و نیم متر رشد کند. این گیاهان به مراقبت خاصی نیاز ندارند. آن‌ها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و به طور منظم آب دهید اما خاک را خیس نکنید چرا که باعث پوسیدگی ریشه می‌شود. 

 

• گیاهان آپارتمانی نخل مجستی (Majesty palm) 

نام علمی این گیاه که Ravenea Rivularis است که برای حیوانات خانگی سمی نیست. در صورت رسیدگی به این گیاهان تا سه متر رشد می‌کنند. این گیاهان فقط دو تا سه بار در ماه به آبیاری نیاز دارند و باید از نور مستقیم خورشید دور بمانند. 

 

• گیاهان آپارتمانی نخل لیکوالا گراندیس (Licuala grandis) 

شکل غیر معمول و شبیه بودن برگ‌های آن به بادبزن دستی، این گیاه را بسیار خاص کرده است. برگ‌های این گیاه بسیار تیز است. پهنای برگ‌ها به نیم متر نیز می‌رسند. این گیاهان به نور زیادی نیاز ندارند و فقط نیازمند آبیاری در حد معمول هستند. 

• گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی (Birds of paradise) 

برگ‌های این گیاه سبز است و زمانی که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد، گل‌های نارنجی و آبی زیبایی تولید می‌کند. این گیاه برای خانواده‌‌هایی که حیوان خانگی و فرزند کوچک دارند مناسب نیست چرا که سمی است. به یاد داشته باشید که پرنده بهشتی به خاک غنی احتیاج دارد و نیاز به مراقبت روزانه ندارد. 

 

• گیاهان آپارتمانی آنتوریوم (King anthurium) 

این گیاه به آهستگی رشد می‌کند و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا برگی پدیدار شود باید کمی صبور باشید. مراقبت از آن‌ بسیار ساده است. شما باید خاک را مرطوب نگه دارید و آن را در معرض نور مستقیم نور خورشید قرار ندهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی