کد خبر : 12560

سیر | نگه داشتن سیر به مدت طولانی

سیر یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در جهان است. اما برخی نمی‌دانند چطور باید آن را مدت طولانی نگه دارند. اول از همه، وقتی در میوه‌فروشی هستید، به دنبال سیر سفت با پوست محکم باشید.

به گزارش ورنداز :

ترفند نگه داری سیر به مدت طولانی 

چگونه سیر را به مدت طولانی نگه داری کنیم ؟ 
سیر یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در جهان است. اما برخی نمی‌دانند طریقه  مدت طولانی نگه داری سیر چگونه است . اول از همه، وقتی در میوه‌فروشی هستید، به دنبال سیر سفت با پوست محکم باشید. اگر احساس می‌کنید سیر نرم است، بدانید که در حال خراب شدن است.
سیر را در جای خشک و خنک و با گردش هوای زیاد نگهداری کنید. سیر بهتر است در جای خنک (نه سرد) نگهداری شود، بنابراین از قرار دادن آن در یخچال خودداری کنید، مگر اینکه قصد داشته باشید همه آن را ظرف چند روز استفاده کنید.

ترفند نگه داری سیر به مدت طولانی 
اگر متوجه شدید که حبه‌های سیر شروع به جوانه زدن کرده‌اند، نگران نباشید! همچنان می‌توانید از سیری که جوانه می‌زند استفاده کنید، اما حتماً شاخه‌های سبز را قطع کنید. اگرچه این شاخه‌ها مضر نیستند، اما می‌توانند طعم تلخی داشته باشند که طعم سیر را تغییر دهند.
نحوه نگهداری حبه‌های پوست کنده سیر
از آنجایی که پوست کاغذی به عنوان یک پوشش محافظ عمل می‌کند، سیر پوست کنده سریع‌تر از سیر بدون پوست خراب می‌شود. حبه‌های سیر پوست کنده شده را در ظرف دربسته نگهداری مواد غذایی (شیشه، کیسه پلاستیکی و غیره) نگهداری کنید و در یخچال بگذارید. به همین ترتیب، اگر مقداری سیر اضافی را خرد کردید باز هم آن را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. در هر صورت، سیر را ظرف دو تا سه روز استفاده کنید. پس از آن مدت خراب می‌شود و هر چیزی را که در مجاورت آن است بدبو می‌کند. اگر می‌دانید که سیر پوست کنده اضافی را به موقع مصرف نمی‌کنید، دستورالعمل های زیر را برای نحوه نگهداری آن در فریزر انجام دهید.
آیا می‌توانید سیر را فریز کنید؟
بله، حتماً می‌توانید سیر را منجمد کنید و این ایده بسیار خوبی است. شما می‌توانید سیر را تقریبا به هر شکلی منجمد کنید: پوست نکنده، پوست کنده و رنده شده. برای منجمد کردن سیر کامل، آن را در یک ظرف دربسته بریزید (کیسه ساده‌ترین راه است) و آن را در فریزر قرار دهید. اگر حبه‌های پوست کنده را منجمد می‌کنید، بهتر است آنها را روی یک کاغذ روغنی قرار دهید و قبل از اینکه در کیسه نگهداری کنید تا زمانی که جامد شوند آنها را فریز کنید. این مرحله از چسبیدن سیرها به یکدیگر جلوگیری می‌کند. به طور مشابه، اگر می‌خواهید سیر رنده شده را منجمد کنید، باید قسمت‌هایی را روی یک ورقه روغنی قرار دهید و قبل از ترکیب کردن در کیسه، آن‌ها را تا زمانی که جامد شوند، فریز کنید. یخ زدن سیر رنده شده روشی عالی است، زیرا می‌توانید یک قسمت را بردارید و مستقیماً به ماهیتابه خود اضافه کنید، بدون اینکه نیاز به آب شدن باشد.
با این حال سیری که منجمد شده است مانند مواد تازه بافت ترد را نخواهد داشت. با توجه به این موضوع، از سیر منجمد در غذاهایی مانند سوپ و سرخ کردنی استفاده کنید، جایی که طعم (نه بافت) مهم‌تر است.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی