کد خبر : 12409

نوشیدن چای | افزایش طول عمر | خطر کاهش جمعیت | سلامت بدن

نتیجه پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

به گزارش ورنداز :

داده‌های بانک زیستی بریتانیا نشان می‌دهند افرادی که دو یا چندین فنجان چای سیاه در روز می‌نوشند کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند. به گزارش فرارو به نقل از گاردین، یافته‌ها حاکی از آن است که فارغ از آن که فرد شیر یا شکر را به چای خود اضافه کرده یا چای را در دمای مطلوب می‌نوشد یا خیر نتیجه تاثیر مثبت چای بر طول عمر یکسان بوده است. نتیجه این پژوهش برای کسانی که نوشیدن یک فنجان چای را یکی از لذت‌های روزمره زندگی می‌دانند خوشایند است.

چای

نتیجه پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد. به گفته پژوهشگران افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

نتایج این پژوهش که در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شد نشان داد که تاثیر چای بر روی طول عمر حتی در صورتی که فرد شیر یا شکر را به چای اضافه کرده و یا دمای مطلوب برای نوشیدن را رعایت نکرده باشد نیز مشاهده شده است. هم چنین، نتایج نشان داد فارغ از ارتباط ژنتیک با سرعت تاثیر متابولیسم کافئین بر بدن افراد نتیجه نوشیدن چای یکسان بوده است.

پژوهشگران مؤسسه ملی سلامت بریتانیا برای انجام این پژوهش از داده‌های بانک زیستی بریتانیا استفاده کردند که در آن ۸۵ درصد از نیم میلیون مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ساله گزارش دادند که به طور منظم چای می‌نوشیدند. از این تعداد، ۸۹ درصد گفتند که چای سیاه را نوشیده‌اند. این مطالعه با ارائه پرسشنامه‌ای در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شد و بیش از یک دهه پیگیری شد.

 خوردن چای در زنان

«فرناندو رودریگز آرتالخو» استاد پزشکی پیشگیرانه و بهداشت عمومی در دانشگاه مستقل مادرید نتیجه این پژوهش را «پیشرفتی قابل توجه» توصیف کرده است. او گفته است که پیش‌تر بخش اعظم مطالعات در این باره در آسیا صورت گرفته بود جایی که چای سبز بیش‌ترین مصرف را دارد و تعداد محدود و اندکی از مطالعات در خارج از قاره آسیا درباره تاثیر چای صورت گرفته بود.

او می‌افزاید: «این مقاله نشان می‌دهد که مصرف منظم چای سیاه (پرمصرف‌ترین چای در اروپا) با کاهش متوسط مرگ و میر کلی و به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی طی ده سال در میانسالان عمدتا سفید پوست همراه است».

او می‌افزاید: «این مطالعه به طور قطعی ثابت نکرد که چای عامل مرگ و میر کمتر مصرف کنندگان چای است، زیرا نمی‌توان سایر عوامل سلامتی مرتبط با مصرف چای را نادیده گرفت».

در ماه نوامبر، «گاردین» گزارش داد که بر اساس بزرگترین مطالعه صورت گرفته در نوع خود نوشیدن قهوه یا چای ممکن است با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط باشد. پژوهشگران دانشگاه پزشکی تیانجین در چین دریافته بودند که مصرف دو تا سه فنجان قهوه و یا سه تا پنج فنجان چای در روز و یا ترکیبی از آن دو به میزان چهار تا شش فنجان در روز باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی می‌شود. در آن پژوهش مشخص شد کسانی که و تا سه فنجان قهوه و دو تا سه فنجان چای در روز نوشیده بودند ۳۲ درصد کم‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار داشتند.

چای سبز

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی