کد خبر : 12344

پیاز | آب پیاز | معجزه گری

معجزه گری آب پیاز را ببینید!

به گزارش ورنداز :

پیاز جزو در دسترس‌ترین مواد اولیۀ غذاهای ایرانی است و قیمت مناسبی هم دارد اما کاربردهای دیگری هم دارد که ممکن است باعث شگفتی ما شود.

ماسک جادویی آب پیاز برای درمان لک ،جای جوش و تیرگی صورت

یکی از این کاربردها ماسک‌های مختلفی است که می‌توان از شیره و یا آب پیاز برای پوست و مو تهیه کرد. ماسک آب پیاز برای جای جوش و آکنه، ماسک آب پیاز برای رفع تیرگی صورت، برای جلوگیری از خشکی پوست و برای روشن‌سازی آن اثربخش است و به کار می‌رود.

انواع ماسک آب پیاز برای پوست

همانطور که گفتیم ماسک آب پیاز می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر مواد مقوی و مغذی برای پوست بسیار مفید باشد. به همین دلیل طرز تهیه و استفاده‌ی چند تا از موثرترین ماسک‌های آب پیاز را برای جای جوش و رفع تیرگی پوست مفید است را در زیر توضیح داده‌ایم:

ماسک آب پیاز برای صورت

آب پیاز به دلیل داشتن مواد گوگرددار و اسیدهای مفیدی چون اسید سیتریک می‌تواند جوش‌های معمولی و سر سیاه نواحی صورت و بینی را ضدعفونی و درمان کند. ماسک آب پیاز خالی برای پوست‌های چرب و ضخیم مفید است و از چین و چروک افتادن روی پوست جلوگیری می‌کند.

برای تهیۀ این ماسک یک پیاز را رنده کنید و از یک پارچۀ تمیز عبور دهد و بعد با پنبه روی پوست بمالید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب و صابون و یا شامپو بچه بشویید. می‌توانید بعد از این ماسک با پنبه سرکۀ سیب رقیق شده را به صورتتان بزنید تا پوستتان لطیف‌تر شود. این ماسک آب پیاز را هفته‌ای سه الی چهار مرتبه انجام دهید.

ماسک آب پیاز با عسل

این نوع ماسک آب پیاز برای رفع تیرگی صورت و از بین بردن جای جوش کاربرد دارد. برای تهیۀ این ماسک می‌بایست اول عسل را روی حرارت بگذارید تا داغ و رقیق شود. سپس آب پیاز را به آن اضافه کرده و پنج دقیقه روی حرارت کم مخلوط کنید. پس از آن اجازه دهید ماسک سرد شود و بعد یک لایۀ نازک از آن را روی صورت خود بگذارید. بعد از ۳۰ دقیقه که ماسک خشک شد آن را با آب گرم بشویید.

ماسک آب پیاز و ماست یا کشک

این ترکیب از ماسک آب پیاز برای رفع تیرگی صورت، از بین بردن لکه‌ها و درخشندگی پوست در زمان کوتاه بسیار کارآمد است و از خشکی پوست هم جلوگیری می‌کند. خاصیت دارویی و آنتی‌اکسیدان موجود در پیاز ناخالصی‌های پوست را از بین می‌برد و سلول‌های پوستی را تغذیه می‌کند. همچنین اسید لاکتیک موجود در ماست باعث تشدید خواص درمانی پیاز می‌شود.

برای تهیۀ این ماسک باید یک پیاز قرمز را خرد کرده و با استفاده از مخلوط کن آب آن را خوب بگیرید. سپس دو قاشق از آن را با ماست و یا کشک ترکیب کرده و برای بوی بهتر دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید تا ترکیبی خمیری مانند حاصل شود.

این ماسک را باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست به حالت دورانی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت آن را با آب بشویید. اگر چشم‌هایتان به پیاز حساس است فقط ماسک را روی صورتتان بگذارید و از ماساژ دادنش بپرهیزید. اگر به مدت یک هفته روزی یک بار از این ماسک آب پیاز استفاده کنید می‌توانید از مزایای آن که شامل روشن‌سازی لکه‌های پوست و جلوگیری از پیری صورت است، بهره ببرید.

ماسک آب پیاز و آب گوجه‌فرنگی

برای تهیۀ این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با نصف قاشق آب گوجه فرنگی مخلوط کنید و به همراه کمی روغن گیاهی، جهت لطیف کردن پوست، روی صورت بگذارید. مثل روش‌های قبلی از پنبه برای این کار استفاده نمایید و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا نتیجۀ بهتری بگیرید. اگر به گوجه فرنگی حساسیت دارید از این ماسک استفاده نکنید و اگر هم از وجود حساسیت اطلاع ندارید اول مقداری از این ماسک آب پیاز را روی پوست قسمتی از بدنتان امتحان کنید تا از عدم وجود حساسیت مطمئن شوید.

ماسک آب پیاز و آرد نخود

این ماسک مناسب برای لایه‌برداری از پوست و به تبع شفاف‌سازی آن است و می‌تواند به رفع تیرگی پوست کمک کند. برای تهیۀ این ماسک دو قاشق غذاخوری آرد نخود را به همراه نصف قاشق شیر، مقداری جوز هندی، چند قطره روغن گیاهی و البته یک قاشق غذاخوری آب پیاز مخلوط کنید تا قوام یابد.

ماسک پیاز تهیه شده را با استفاده از یک پنبه به صورتتان بمالید و بعد از یک ربع الی ۲۰ دقیقه که کاملاً خشک شد آن را با پنبۀ دیگری که آغشته به شیر است از پوست صورت پاک کنید. بهتر است اینکار را با حرکات دورانی انجام دهید و بعد با آب صورتتان را بشویید. حتماً دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا تفاوت را احساس کنید.

ماسک آب پیاز و آبلیمو

ماسک آب پیاز برای جای جوش و لکه‌های صورت بسیار کارآمد است. یکی دیگر از انواع ماسک‌های آب پیاز با ترکیب آبلیمو است. برای تهیۀ این ماسک باید یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را با دو قاشق آب تازۀ پیاز ترکیب کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه به صورت بمالید. بعد از گذشت یک ربع با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. حداقل هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید تا اثربخشی آن را در رفع تیرگی صورت و لکه‌هایش ببینید.

ماسک آب پیاز و زردچوبه

این ماسک خاصیت آبرسانی دارد و می‌تواند از خشک شدن پوست شما جلوگیری کند. برای درست کردن این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با مقداری پودر زردچوبه مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را با پنبه به پوست صورت بمالید. استفادۀ هر روزه از این ماسک به همراه ماساژ صورت توصیه می‌شود.

ماسک آب پیاز و روغن بادام و زیتون

این ماسک آب پیاز خاصیت درخشان کنندگی پوست دارد و می‌تواند آکنه و جای جوش را از روی صورت پاک کند. شما می‌توانید به راحتی با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری آب پیاز با یک قاشق چای خوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری روغن زیتون این ماسک را تهیه نمایید. بعد مثل سایر ماسک‌ها با پنبه به صورت بمالید و بعد از ماساژ دورانی آن را با آب بشویید.

ماسک آب پیاز و تخم مرغ

این ماسک برای پوست‌های بسیار خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیۀ این ماسک مرطوب کننده می‌‎بایست یک قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق آبلیموی تازه و در نهایت یک قاشق تخم مرغ مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از یک ربع که ماسک روی صورتتان خشک شد آن را با آب ولرم بشویید. بهتر است هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده شود.

چگونه بوی آب پیاز را بعد از استفاده از ماسک کم کنیم؟

ممکن است شما هم مثل بسیاری از افراد به دلیل بوی تند پیاز از استفاده از این ماسک‌ها پشیمان شوید اما با چند راه‌کار ساده می‌توانید بوی پیاز را کاهش دهید.

همانطور که در دستور تهیۀ برخی از ماسک‌ها گفتیم می‌توانید از انواع روغن‌های معطر و گیاهی در ترکیب ماسک آب پیاز استفاده نمایید.

نصف پیمانه آب لیمو را بعد از شستن ماسک از صورتتان با کمک پنبه به پوست بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

خواص آب پیاز

کلاژن‌سازی: از آنجا که پیاز دارای آنتی‌اکسیدان فراوان و ویتامین سی است می‌تواند کلاژن‌سازی پوست صورت را تقویت کند و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری کرده و آن را سفت کند.

لایه‌بردای: عصارۀ پیاز اسیدهای گیاهی دارد و به همین دلیل می‌تواند روی پوست پیلینگ انجام دهد (یعنی سلول‌های مرده و کراتینی پوست را بریزاند) و به همین ترتیب با حذف سلول‌های تیره و مرده سلول‌های سالم و جدید جایگزین می‌شوند و پوست شما شاداب‌تر و بدون لک و جوش می‌شود.

کاهش التهاب: در پوست دو نوع آنزیم باعث التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شوند، پیاز ترکیباتی دارد که فعالیت این دو نوع آنزیم را کاهش داده و یا متوقف می‌سازد. به این صورت است که ماسک آب پیاز التهاب پوست را از بین می‌برد.

از بین بردن آکنه: کرومیم (Chromium) یکی دیگر از ترکیبات پیاز است که می‌تواند آلودگی باکتریایی را کم کند. با این کار باکتری‌ها که عامل آکنۀ پوست هستند از بین می‌رود و آب پیاز می‌تواند آکنه‌ها را کم کند و یا از بین ببرد.

محافظت در برابر نور خورشید: همانطور که می‌دانیم نور خورشید یکی از عواملی است که موجب تولید رادیکال‌های آزاد و در نتیجه ایجاد لکه‌های صورت می‌شود. پیاز منبع سرشار فلاونوئیدها، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های A – B – C است که مجموع این‌ها از سلول‌های پوستی ما در برابر اشعه‌های یو – وی آسیب‌زا محافظت می‌کند. کوئرستین یک آنتی‌اکسیدان قوی در پیاز است که خاصیت ضد التهابی دارد و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.

روشن‌سازی پوست: پیاز به دلیل فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان می‌تواند به جریان خون کمک کند و این ترتیب سموم را تصفیه نماید. تصفیه خون از مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند و آن را روشن می‌سازد. 

 

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی