کد خبر : 12285

کتاب خواندن | فواید کتاب خواندن | قبل از خواب

اگر به سختی می‌توانید به خواب بروید یا بعد از یک روز پر استرس به دنبال راهی برای خوابیدن هستید، مطالعه قبل از خواب ممکن است چیزی باشد که به شما کمک کند.

به گزارش ورنداز :

کتاب خواندن قبل از خواب چه فوایدی دارد؟
اگر به سختی می‌توانید به خواب بروید یا بعد از یک روز پر استرس به دنبال راهی برای خوابیدن هستید، مطالعه قبل از خواب ممکن است چیزی باشد که به شما کمک کند. اگر اغلب احساس خواب آلودگی می‌کنید، این امر می‌تواند نشانه‌ای از کمبود خواب باشد. مطالعات نشان داده حدود 50 درصد از آمریکایی‌ها سه تا هفت روز در هفته احساس خواب آلودگی می‌کنند.
کمبود خواب می‌تواند منجر به کم‌خوابی شود که باعث خواب‌آلودگی، خستگی، کاهش انرژی، ضعف سیستم ایمنی و حتی استرس می‌شود. اگر از قبل با استرس دست و پنجه نرم می‌کنید، ممکن است این مسئله بر توانایی شما برای خوابیدن به مقدار کافی نیز تأثیر بگذارد. چرخه معیوب زمانی ادامه می‌یابد که همین کمبود خواب می‌تواند استرس بیشتری را به چیزی که ممکن است قبلاً با آن دست و پنجه نرم می‌کنید اضافه کند.
حواس پرتی آرامش بخش
مطالعه قبل از خواب می‌تواند شما را در فضای آرام‌تری قرار دهد. می‌تواند به شما کمک کند پس از یک روز طولانی آرام شوید. تمرین‌های شناختی مانند کتاب خواندن به تقویت ذهن کمک می‌کند، درست مانند اینکه ورزش بدن را تقویت می‌کند. این کار به نوبه خود به ذهن شما کمک می‌کند تا روی شکل دادن یا تجسم روایت‌ها تمرکز کند و بر استفاده از قوه تخیل تأثیر می‌گذارد. معمولاً وقتی مطالعه می‌کنید، زمان بیشتری برای فکر کردن دارید. خواندن برای افزایش درک و بینش مفید است و می‌تواند به منحرف کردن ذهن شما و کاهش استرس مداوم کمک کند.
علاوه بر این، مطالعه قبل از خواب نیز می‌تواند جایگزین استفاده از گوشی، تبلت یا تلویزیون شود. مطالعه‌ای توسط دانشگاه حیفا انجام شد که نشان داد نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی می‌تواند به خواب شما آسیب برساند. مشخص شده که این نور آبی خواب را کوتاه می‌کند و تولید طبیعی ملاتونین را کاهش می‌دهد. تقریباً 90 درصد آمریکایی‌ها قبل از خواب از تلفن خود برای مرور رسانه‌های اجتماعی، اخبار یا ویدیوها استفاده می‌کنند که به نوبه خود بسته به محتوای مصرف‌شده می‌تواند باعث افزایش استرس یا اضطراب شود. مطالعه قبل از خواب، ترجیحاً یک کتاب فیزیکی یا روی دستگاه‌های بدون نور آبی، می‌تواند برای کمک به آرامش ذهن شما در پایان روز بسیار مفید باشد.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی