کد خبر : 12237

نفخ بعد از ورزش

ممکن است بعد از ورزش احساس درد و خستگی یا هجوم آدرنالین داشته باشید. احساس دیگری که پس از ورزش کردن شایع است نفخ است. نفخ شرایطی است که در آن احساس می‌کنید شکم شما پر و سفت شده است.

به گزارش ورنداز :

بعد از ورزش کردن نفخ می‌کنید؟ دلیلش را به شما می‌گوییم
ممکن است بعد از ورزش احساس درد و خستگی یا هجوم آدرنالین داشته باشید. احساس دیگری که پس از ورزش کردن شایع است نفخ است. نفخ شرایطی است که در آن احساس می‌کنید شکم شما پر و سفت شده است. نفخ معمولاً باعث تولید گاز می‌شود. همچنین می‌تواند نتیجه یبوست، حساسیت روده یا مشکلات زنان باشد.
احساس نفخ بعد از ورزش ممکن است به نظر منطقی نباشد، اما بی‌سابقه نیست. احساس نفخ پس از ورزش می‌تواند ناراحت کننده باشد، اما معمولاً دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. حتی ممکن است مستقیماً به دلیل فعالیتی که انتخاب کردید یا نحوه انجام تمریناتتان نباشد. اگر معمولاً بعد از یک جلسه ورزش شدید دچار نفخ می‌شوید، در اینجا چندین دلیل را به شما معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که چه کاری می‌توانید برای حل این مشکل انجام دهید.
دلایل نفخ بعد از ورزش
به احتمال زیاد نفخ در افرادی که هنگام ورزش از طریق دهان نفس می‌کشند رخ می‌دهد. این خود ورزش نیست که باعث نفخ می‌شود، بلکه نتیجه تکنیک تنفس و یا هضم است. عمل بلعیدن هوا در حالی که سعی می‌کنید هنگام ورزش نفس بکشید، چیزی است که باعث می‌شود در دستگاه گوارش مشکل ایجاد کند و در نتیجه نفخ به وجود آید.
خوردن یک وعده غذایی پر پروتئین، پرچرب یا با فیبر بالا، بلافاصله قبل از رفتن به باشگاه، یکی دیگر از دلایل احتمالی نفخ بعد از ورزش است، زیرا فرایند گوارش در طول فعالیت‌های شدید کند می‌شود. هضم این غذاها به زمان نیاز دارد و برای بهبود هضم به جریان خون کافی در سیستم گوارش نیاز دارید.
نکاتی برای کاهش نفخ ناشی از ورزش
تامین سوخت بدن با غذاهای مناسب قبل و بعد از تمرین بسیار مهم است. شما می‌توانید نفخ را با پایبندی به کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های ساده و پرهیز از مصرف شکر، الکل و نوشیدنی‌های گازدار کاهش دهید.
در حالی که نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند منجر به نفخ شود، آب کم هم می‌تواند باعث کم آبی بدن شود و همین اثر را ایجاد کند. مهم این است که نقطه تعادل را پیدا کنید. راه آسان برای تشخیص مقدار کافی نوشیدنی، وزن کردن خودتان قبل و بعد از ورزش است. به طور کلی، باید به ازای هر 450 گرم کم کردن وزن حدود سه فنجان آب بنوشید. همچنین تمرینات روزانه یوگا و حرکات کششی در حالی که خون و آب را به داخل و خارج از بافت‌های شما می‌برد، باعث ترمیم عضلات هم می‌شود.
نفخ بعد از ورزش می‌تواند ناراحت کننده باشد. اما خوشبختانه این عارضه دائمی نیست و می‌تواند خودبه‌خود و بدون هیچ درمان ویژه‌ای به جز خوردن غذای سالم، حفظ تعادل آب و استراحت کافی برطرف شود.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی