کد خبر : 11995

سرفه خشک

سرفه خشک در این فصل شایع است. خیلی از مردم این روزها سرفه‌های خشکی دارند و به دنبال راهی برای بهبود آن هستند. این سرفه‌ها ممکن است به هر دلیلی ایجاد شده باشد. نکته مهم این است که سعی کنید زودتر راه حلی برای بهبود خود پیدا کنید تا به ریه شما آسیب نرسد.

به گزارش ورنداز :

چطور سرفه خشک را در خانه درمان کنیم؟

 

سرفه خشک در این فصل شایع است. خیلی از مردم این روزها سرفه‌های خشکی دارند و به دنبال راهی برای بهبود آن هستند. این سرفه‌ها ممکن است به هر دلیلی ایجاد شده باشد. نکته مهم این است که سعی کنید زودتر راه حلی برای بهبود خود پیدا کنید تا به ریه شما آسیب نرسد. اگر شب‌ها به شدت سرفه می‌کنید و به دنبال راه حل سریع برای رفع آن هستید، این نکات کاربردی را امتحان کنید تا احساس بهتری داشته باشید و هم از دست سرفه‌ها خلاص شوید و هم خواب خوب شبانه شما دچار اختلال نشود. 

 

آب نمک غرغره کنید

کافی است یک فنجان آب را گرم کنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. این مخلوط را غرغره کنید و قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد. 

 

عسل نوش جان کنید

عسل بخورید فقط یک قاشق غذاخوری عسل شما را از آن سرفه‌های مداوم در طول شب خلاص می‌کند. اعتقاد بر این است که عسل گلو را مرطوب می‌کند و سرفه را کاهش می‌دهد.

 

چای زنجبیل بنوشید

قبل از خواب مقداری چای زنجبیل بنوشید تا به کاهش دفعات سرفه در طول شب کمک کنید. چای سبز نیز به شما کمک می‌کند. راه حل خلاصی از دست سرفه‌های خشک این است که خوراکی‌ای گرم استفاده کنید که گلوی شما را آرام کند.

 

هنگام استراحت سر خود را بالا بیاورید

هنگام سرفه سرتان را روی سطح صاف قرار ندهید. سر خود را با بالش‌های اضافی نگه دارید و آن را بالا نگه دارید تا سوزش برطرف شود. همچنین توصیه می‌شود که موهای بینی خود را اصلاح کنید تا بتوانید راحت‌تر نفس بکشید. 

اگر مدت‌هاست سرفه خشک دارید و تمام راه‌ها را امتحان کرده‌اید بهتر است این خوراکی‌ها را هم امتحان کنید. استفاده معقول از خوراکی‌ها باعث می‌شود گلوی شما گرم و مرطوب بماند و دائم سرفه نکنید.

 

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی