کد خبر : 11926

چشم کودکان

ضعیف شدن چشم انسان از دوران کودکی امری معمول است ولی چه چیزی باعث ضعیف‌تر شدن آن می‌شود؟ اول باید بدانیم که سه مشکل چشمی رایج در کودکان وجود دارد: هنگامی که کودک در دیدن اشیاء دور با مشکل مواجه می‌شود دچار نزدیک‌بینی شده. زمانی که دیدن اشیاء نزدیک برای او سخت باشد به دوربینی مبتلاست و مشکل انکساری دیگری به نام خطای استوانه‌ای هم وجود دارد.

به گزارش ورنداز :

اشتباهی که باعث می‌شود چشم کودکتان ضعیف‌تر شود

ضعیف شدن چشم انسان از دوران کودکی امری معمول است ولی چه چیزی باعث ضعیف‌تر شدن آن می‌شود؟ اول باید بدانیم که سه مشکل چشمی رایج در کودکان وجود دارد: هنگامی که کودک در دیدن اشیاء دور با مشکل مواجه می‌شود دچار نزدیک‌بینی شده. زمانی که دیدن اشیاء نزدیک برای او سخت باشد به دوربینی مبتلاست و مشکل انکساری دیگری به نام خطای استوانه‌ای هم وجود دارد.

نزدیک‌بینی معمولا در حدود 8 تا 10 سالگی شروع می‌شود، اما می‌تواند خیلی زودتر نیز رخ دهد. پزشکان توصیه می‌کنند که هر کودکی باید اولین آزمایش انکساری خود را در سن 2 سالگی انجام دهد تا بتوان مشکلات اولیه چشم را شناسایی کرد.

برخی از علائم اولیه مشکلات چشمی که می‌تواند به والدین کمک کند تا مشکل را شناسایی کنند، زمانی است که کودک از اینکه نمی‌تواند به وضوح از روی تخته سیاه ببیند شکایت می‌کند. همچنین، اگر هنگام تماشای تلویزیون یا وسایل دیگر چشمان خود را بیش از حد فشار دهند، این نیز به یک مشکل اساسی چشم اشاره دارد. در این موارد به دنبال یک چشم پزشک اطفال بروید زیرا آنها در درک اینکه چه عیب انکساری به کدام کودک در مرحله رشد مربوط است تخصص دارند.

موضوع جالبی که متخصصان چشم‌پزشک تاکید می‌کنند استفاده از پنجره‌های خانه و همچنین گذراندن وقت کودکان در خارج از منزل است. داشتن پنجره در خانه بسیار مهم است تا کودک چیزهایی را ببیند که 6 متر دورتر از او هستند. این منجر به رشد بهتر ساختار طبیعی چشم‌ها می‌شود. 

پزشکان همچنین پیشنهاد می‌کنند که به جای دادن تلفن همراه به فرزندتان، بهتر است اجازه دهید مدتی تلویزیون تماشا کند. انجام کارها روی صفحه نمایش کوچکتر برای چشم‌ها خوب نیست زیرا آنها هرگز تلفن را در فاصله مناسب نمی‌گیرند. در نهایت اینکه هنگامی که کودک شما با عیوب انکساری تشخیص داده شد، او را تشویق کنید تا به طور منظم از عینک خود استفاده کند.

ضعیف شدن چشم کودکان

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی