کد خبر : 11915

آبان عسکری | محمد کارت | کارگردان سریال یاغی | آبان عسکری در یاغی | بیوگرافی آبان عسکری

آبان عسکری همسر محمد کارت کارگردان سریال یاغی می باشد که به جز بازیگری در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد و در فیلم های همسرش نیز نقش آفرینی کرده است.

به گزارش ورنداز :

محمد کارت در مصاحبه ای درباره ی همکاری اش با همسر خود آبان عسکری گفته: «از همان ابتدا که از شیراز به تهران آمدم، من و آبان عسگری باهم فضای هنری را شروع کردیم. آبان آن زمان کارشناسی ارشد تئاتر می خواند و من هم کارگردانی سینما. پنجاه درصد از فکر و مشورت کارنامه ی هنری من از آبان است. گاهی در مسند تهیه کنندگی کمک کرده، گاهی در مسند مشاوره کارگردانی مستند و گاهی هم در مسند فیلمنامه نویسی، مثل فیلم بچه خور که فیلمنامه اش را نوشت. با توجه به پتانسیلی که در بازیگری داشت در شنای پروانه هم باهم همکاری کردیم. ما بیشتر از همسر، دو همکار هستیم که باهم زندگی می کنیم و روابط و رؤیاهایمان خارج از سینما نیست. دغدغه هایمان مشترک است و باهم آن ها را به نتیجه می رسانیم.

بازیگر نویسنده و تهیه کننده جوان کشورمان همسر محمد کارت کارگردان آینده دار سینمای ایران می باشد که به تازگی در سریال یاغی به کارگردانی همسرش در نقش عاطفه حضور دارد. در ادامه جزئیات بیشتر درباره زندگی آبان عسکری و همسرش محمد کارت و فعالیت های هنری وی را مشاهده می کنید.

زندگی آبان عسکری

آبان عسکری متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران، نویسنده و بازیگر است. آبان عسکری مدرک کارشناسی ارشد تئاتر دارد. همسر او محمد کارت، کارگردان، بازیگر و نویسنده می‌ باشد و فعالیت هنری خود را در زمینه بازیگری تئاتر از سال ۱۳۸۸ آغاز کرد.

خانم بازیگر در نمایش هایی هم چون «فیروزه» به کارگردانی بهزاد فراهانی ، «خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود» به کارگردانی قطب الدین صادقی ، «مترسک» به کارگردانی مهرداد خامنه بازی کرد.

زندگی آبان عسکریآبان عسکری

وی همچنین در فیلم سینمایی «مات» به کارگردانی صبا کاظمی ، «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم پور ، فیلم مستند «لاوراتوار» به کارگردانی علی همراز و فیلم کوتاه «مسکوت» به کارگردانی محمد ثریا به عنوان بازیگر حضور داشت.

او در سریال‌ های هشت و نیم دقیقه ، پرستاران به کارگردانی شهرام شاه حسینی و حوالی پاییز به کارگردانی حسین نمازی و سریال روزگار به ایفای نقش پرداخت.

زندگی آبان عسکری

زندگینامه آبان عسکری بازیگر نقش عاطی در یاغی

  • نام:  آبان
  • نام خانوادگی:  عسکری
  • متولد:  1360/2/5 تهران
  • زمینه فعالیت:  سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه:  بازیگر، نویسنده، تهیه کننده
  • مدرک تحصیلی:  کارشناسی ارشد تئاتر
  • سال های فعالیت:  از دهه 80

بیوگرافی آبان عسگری و زندگی شخصی

آبان عسکری در 5 اردیبهشت سال 1360 در تهران به دنیا آمده است، او تحصیلاتش را در رشته تئاتر به اتمام رساند و مدرک کارشناسی ارشد این رشته را اخذ کرده، به همین دلیل کارش را از تئاتر شروع کرده است، او از سال 1388 بازی در نمایش های تئاتر را آغاز کرد و در نمایش هایی به نام «فیروزه» به کارگردانی بهزاد فراهانی، «خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود» به کارگردانی قطب الدین صادقی ، «مترسک» به کارگردانی مهرداد خامنه ایفای نقش کرد.

 

آبان عسکری و همسرش 

 

آبان عسکری زندگی مشترک خود را با محمد کارت (کارگردان و نویسنده) آغاز کرد. محمد کارت متولد 15 فروردین 1365 در شیراز می باشد و از کارهای شاخص او فیلم شنای پروانه و سریال یاغی می باشد.

آبان عسکری و همسرش

 

شروع فعالیت هنری آبان عسکری

آبان عسگری فعالیت حرفه ای خود را از سال 1388 در تئاتر آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم‌های لاوراتور، سوفی و دیوانه و سریال‌هایی همچون هشت و نیم دقیقه ،پرستاران و حوالی پاییز و ... ایفای نقش کرده است.

آبان عسگری در هشت و نیم دقیقه

سریال هشت و نیم از ساخته های شهرام شاه حسینی در سال 1394 می باشد که آبان عسکری در این سریال همبازی شبنم قلی خانی و سام درخشانی، بهرنگ علوی، آشا محرابی، مزدک رستمی، الهه حصاری و … بود. این سریال در همان سال از شبکه دو سیما به نمایش درآمد.

آبان عسگری در بچه خور

فیلم کوتاه بچه خور کار مشترک آبان عسکری در بخش نویسندگی و همسرش محمد کارت در بخش کارگردانی بود، این دو در چندین اثر دیگر با یکدیگر همکاری کرده اند.

آبان عسگری در فیلم شنای پروانه

فیلم سینمایی شنای پروانه اولین فیلم بلند محمد کارت بود که در سال 1398 ساخته شد، این فیلم با استقبال خوب مردمی در جشنواره فیلم فجر مواجه شد. بازیگران این فیلم طناز طباطبایی، جواد عزتی ، امیر آقایی، مه لقا باقری ، آبان عسکری  و ... حضور داشتند.

فیلم های آبان عسکری

تئاتر

  • فیروزه به کارگردانی بهزاد فراهانی
  • خاطره ای نداشتم حتی اگر هزارسالم بود به کارگردانی قطب الدین صادقی
  • مترسک به کارگردانی مهرداد خامنه
منابع : سلام دنیا ، پرشین وی ، روزیاتو ، ارس
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی