کد خبر : 11704

همایون شجریان | خوانندگی همایون شجریان | سفر همایون شجریان به کانادا

همایون شجریان پس از برگزاری پروژه موسیقایی «به رنگ صدا» شهریورماه سال جاری در کشور کانادا کنسرت‌هایی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش ورنداز :

دلیل سفر همایون شجریان به کانادا مشخص شد

همایون شجریان خواننده موسیقی ایرانی  چندی پیش در تالار بزرگ وزارت کشور مجموعه کنسرت‌های «به رنگ صدا» را به رهبری ارکستر آرش گوران برگزار کرده بود؛ شهریور امسال در چهار شهر کشور کانادا این پروژه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.

این کنسرت‌ها قرار است در شهرهای تورتنتو، مونترال، ونکوور و کالگاری به مخاطبان ارائه شود.

گروه موسیقی «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان از اواخر اسفند ماه سال گذشته مجدداً فعالیت‌های خود را در عرصه اجراهای زنده با برگزاری تور کنسرت‌های اروپایی در کشورهای بلژیک، هلند، فرانسه و امارات آغاز کرده بود. تیرماه سال جاری بود که در تالار بزرگ وزارت کشور تهران هم روی صحنه رفت.

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سالهای آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند.

از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری و پروژه «به رنگ صدا» اشاره کرد. کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم. و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند.

من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.

منبع مهر
ارسال نظر

تبلیغات متنی