کد خبر : 11468

خروپف کردن

شنیدن صدای خروپف آزاردهنده است، اما مهم‌تر از آن می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک بیماری باشد. ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما خروپف شما می‌تواند کیفیت خواب همسرتان را مختل کند و منجر به خستگی و تحریک پذیری فرد شود.

به گزارش ورنداز :

با این پنج خوراکی خروپف را درمان کنید| درمان خانگی خروپف

شنیدن صدای خروپف آزاردهنده است، اما مهم‌تر از آن می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک بیماری باشد. ممکن است متوجه این موضوع نباشید، اما خروپف شما می‌تواند کیفیت خواب همسرتان را مختل کند و منجر به خستگی و تحریک پذیری فرد شود.

طبق آمار بنیاد ملی خواب، از هر سه مرد یک نفر و از هر چهار زن یک نفر هر شب خروپف می‌کنند. خروپف می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که اضافه وزن یکی از آنهاست. اگر خرخر خفیف و گاه به گاه دارید مشکلی نیست. اما خروپف، همراه با توقف طولانی تنفس، بیشتر با خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

تنگی نفس در خواب یکی دیگر از شرایطی است که منجر به خروپف کردن می‌شود. تنگی نفس در خواب یا آپنه خواب یک اختلال خواب جدی است که در آن تنفس فرد به طور مکرر متوقف و دوباره شروع می‌شود. اگر خروپف می‌کنید و حتی پس از یک خواب کامل شبانه احساس خستگی می‌کنید، ممکن است به آپنه خواب مبتلا شده باشید. بر اساس داده‌ها، بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان از آپنه خواب رنج می‌برند که از این میان بیماری بیش از 80 درصد افراد تشخیص داده نشده است.

 

اگر خروپف خفیفی دارید، به جای استفاده از ابزارهای عجیب و غریب موجود در بازار این پنج درمان خانگی طبیعی را امتحان کنید که شبی آرام را نه تنها برای شما که برای عزیزانتان نیز رقم خواهد زد.

چای زنجبیل و عسل

این خوراکی فوق العاده است و می‌تواند تقریباً هر چیزی را درمان کند. از ناراحتی معده، کاهش وزن و مشکلات قلبی گرفته تا سرفه معمولی و سرماخوردگی. زنجبیل به عنوان یک عامل ضد التهاب و ضد باکتری عمل می‌کند و ترشح بزاق را افزایش می‌دهد که گلو را تسکین می‌بخشد و خروپف را درمان می‌کند. نوشیدن چای زنجبیل و عسل دو بار در روز برای رهایی از خروپف عالی است.

 

سیر، پیاز و ترب کوهی

خوردن غذاهای معطر قوی مانند سیر، پیاز و ترب از خشک شدن بینی و کاهش گرفتگی بینی جلوگیری می‌کند. در تحقیقی ادعا شده که این محصولات غذایی تورم در لوزه‌ها را کاهش می‌دهند و از آپنه خواب جلوگیری می‌کنند. اگر به بوی آن اهمیت نمی‌دهید می‌توانید سیر یا پیاز یا ترب را قبل از خواب بجوید یا حتی می‌توانید آن را به شام خود اضافه کنید.

آناناس، موز و پرتقال

بهترین راه برای خلاص شدن از شر خروپف بهبود کیفیت خواب است و این را می‌توان با افزایش میزان ملاتونین تولید شده در بدن به دست آورد. ملاتونین هورمونی است که باعث خواب آلودگی ما می‌شود و راه موثر برای انجام این کار خوردن غذاهای حاوی آن است. آناناس، موز و پرتقال سرشار از ملاتونین هستند و می‌توانید از آنها برای جلوگیری از خروپف استفاده کنید.

شیر سویا

ممکن است تعجب کنید که محصولات لبنی می‌توانند باعث خروپف شوند زیرا خلط را افزایش می‌دهند. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که برخی از پروتئین‌های خاص شیر گاو می‌توانند واکنش‌های آلرژیک خفیف تا شدید ایجاد کنند که باعث بسته شدن مجاری بینی و افزایش خروپف می‌شود. بهتر است شیر گاو را با شیر سویا یا شیر غیرلبنی تعویض کنید.

روغن زیتون

نوشیدن مقداری روغن زیتون فوق بکر قبل از رفتن به رختخواب نیز می‌تواند مجاری تنفسی را صاف کند. همچنین از انسداد ماهیچه‌های گلو در هنگام خواب جلوگیری می‌کند.

با استفاده از این روش‌ها می‌توانید خواب بهتری داشته باشید و صدای خروپف شما خودتان یا عزیزانتان را آزار ندهد. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی