کد خبر : 11025

مصرف هویج برای دیابتی ها

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، 37.3 میلیون آمریکایی در سال 2019 با دیابت زندگی می‌کردند که 11.3 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دادند. این آمارها دیابت را هفتمین علت مرگ و میر در آمریکا نشان می‌دهد و تأیید می‌کند که این بیماری بسیار شایع است.

به گزارش ورنداز :

هویج برای دیابت خوب است؟ 

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، 37.3 میلیون آمریکایی در سال 2019 با دیابت زندگی می‌کردند که 11.3 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دادند. این آمارها دیابت را هفتمین علت مرگ و میر در آمریکا نشان می‌دهد و تأیید می‌کند که این بیماری بسیار شایع است. 

زندگی با دیابت نیاز به احتیاط در عادات غذایی برای مدیریت بهتر قند خون دارد. باید غذاهای مناسب را در زمان مناسب بخورید تا قند خون خود را در محدوده ایدئال نگه دارید. 

اما دقیقاً غذاهای «درست» چه هستند؟ بدون شک، متخصص تغذیه یا پزشک شما می‌تواند با ارائه یک رژیم غذایی متعادل و منطقی به شما کمک کند. با این حال، خودتان هم می‌بایست بعضی چیزها را بدانید. خبر خوب این است که غذاهای درست فراوان هستند و سبزیجات مکمل‌‌هایی عالی برای برنامه غذایی سالم به شمار می‌روند. در اینجا، ما به طور خاص در مورد هویج صحبت می‌کنیم و سعی می‌کنیم بگوییم که آیا هویج برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند خوب است یا نه. 

هویج سرشار از مواد مغذی ضروری است 

بر کسی پوشیده نیست که چرا والدین در سراسر جهان فرزندان خود را تشویق می‌کنند تا هویج بخورند. هویج حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید از جمله بتاکاروتن، فیبر و ویتامین سی است. 

بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین آ است. یک هویج متوسط حدود 4 میلی گرم بتاکاروتن دارد. مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام شد نشان داد که سطوح بالای کاروتنوئید با کاهش خطر دیابت در مردان و زنان مرتبط است.

فیبر موجود در هویج شامل پکتین است که جذب قند در بدن را کند می‌کند و تکثیر باکتری‌های خوب روده را تضمین می‌کند. تحقیقی که در سال 2020 منتشر شد نشان می‌دهد که پکتین در مدیریت دیابت نوع یک و نوع 2 بسیار مفید است، زیرا از شروع آسیب پانکراس در طول دوره‌های استرس اکسیداتیو جلوگیری می‎کند. استرس اکسیداتیو یک وضعیت بدنی ناشی از سطوح پایین آنتی‌اکسیدان و عدم تعادل رادیکال‌های آزاد است. 

اگرچه محتوای ویتامین سی در هویج به اندازه پرتقال نیست، اما همچنان یک ماده مغذی مهم است، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و اثر آنتی‌اکسیدانی بر بدن دارد. برای مقابله با عدم تعادل رادیکال‌های آزاد ناشی از استرس اکسیداتیو، که اغلب منجر به آسیب بافت‌های سلولی می‌شود، مصرف ویتامین سی را افزایش دهید.  

هویج باید بخشی از یک رژیم غذایی متعادل باشد 

یک برنامه غذایی سالم که پر از مواد مغذی حیاتی است کلید مدیریت دیابت است. در مطالعه‌ای که در سال 2019 منتشر شد مشخص شد که غذاهای فوق فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است. مواد تازه می‌توانند مفیدتر از وعده‌های غذایی آماده باشند زیرا خطر مصرف چربی‌ها و قندهای پنهان را افزایش نمی‌دهند. 

اگر مبتلا به دیابت هستید، علاوه بر هویج، سبزیجات تازه دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. سبزیجات بدون نشاسته با شاخص گلیسمی پایین (GI) مانند گل‌کلم، کلم بروکلی، اسفناج یا فلفل را انتخاب کنید. حبوبات مانند عدس، نخود و لوبیا نیز سالم هستند.  

اگرچه بسیاری از میوه‌ها حاوی قند هستند، اما لازم نیست به طور کامل از آن‌ها اجتناب کنید. میوه‌هایی با پوست خوراکی، مانند سیب و گلابی، می‌توانند فیبر غذایی ضروری را بدون ایجاد افزایش قند خون در اختیار شما قرار دهند. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی