کد خبر : 10557

ناخن | بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن | تقویت کننده ناخن

ناخن‌های آسیب دیده علاوه‌بر اینکه ظاهر جذاب و ناسالمی دارند، ممکن است در دراز مدت باعث آسیب‌های سلامتی جدی به شما شوند.

به گزارش ورنداز :

بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن

ناخن‌های آسیب دیده علاوه‌بر اینکه ظاهر جذاب و ناسالمی دارند، ممکن است در دراز مدت باعث آسیب‌های سلامتی جدی به شما شوند.

 ناخن‌ها بخشی از بدن ما هستند که در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند و در طول این استفاده ممکن است آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شود. به کمک ناخن‌ها اشیا را خراش می‌دهیم، به یاد داشته باشید آن‌ها می‌توانند از انگشتان ما محافظت کنند. عوامل بسیاری در آسیب دیدن ناخن و پوست اطراف آن دخیل هستند؛ از جمله این موارد می‌توان به شستن مکرر دست‌ها، کارهای فیزیکی و شستشوی ظروف بدون دستکش اشاره کرد. 

روغن لیمو بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن

بهترین تقویت کننده ناخن در دسترس، لیمو است. لیمو خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ، ضد عفونی کننده و ضد التهاب دارد. قدرت این میوه در توانایی پاکسازی سموم از بدن فوق‌العاده است. به همین علت توصیه می‌شود، اگر دوست دارید ناخن‌های سالمی داشته باشید، استفاده از لیمو را فراموش نکنید.

اگر به خود لیمو دسترسی ندارید با تهیه روغن آن خواهید توانست با تحریک جریان خون باعث تغذیه پوست خود شوید. استفاده از روغن لیمو به شما کمک می‌کند که علاوه بر ضد عفونی کردن دست‌ها آن‌ها را از شر چربی‌های اضافه خلاص کنید. برای استفاده از خواص این ماده در تقویت پوست دور ناخن چند قطره از آن را داخل صابون مایع اضافه کنید تا پوست و ناخن‌های شما درخشان و سالم شود.

روغن رزماری بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن

این روغن علاوه بر اینکه دارای بوی فوق‌العاده طراوت بخش و در عین حال آرام بخش برای فرد و محیط اطراف است در درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها عمل فوق‌العاده‌ای را از خود نشان می‌دهد. روغن رزماری هم مانند روغن لیمو باعث تسریع گردش خون شده و ظاهر پوست شما را شاداب‌تر می‌کند به همین علت علاوه بر اینکه باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود در بازسازی پوست اطراف آن هم کمک بسیاری می‌کند. برای درمان قارچ ناخن می‌توانید از روغن رزماری به‌صورت روزانه روی ناخن‌های خود استفاده کنید.

روغن کنجد بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن

 

یکی از روغن‌هایی که در اغلب خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هرچقدر از فواید بی‌نظیر این روغن بگوییم کم است، روغن دانه کنجد است. شما می‌توانید از این روغن به راحتی برای تقویت ناخن‌های آسیب دیده یا پوست آسیب دیده دور ناخن خود استفاده کنید. روغن کنجد به عنوان مرطوب‌کننده و آبرسان عمیق برای کوتیکول و ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن منبع غنی از مواد معدنی و اسیدهای چرب است که مانع از آسیب دیدن ناخن‌های شما می‌شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یک ماده بسیار مرطوب‌کننده و شفابخش است که به راحتی جذب پوست می‌شود. به عنوان بهترین تقویت‌کننده ناخن و تقویت‌کننده پوست اطراف ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به رشد سریع ناخن‌ها کمک می‌کند. استفاده از این روغن باعث افزایش میزان انعطاف‌پذیری ناخن‌ها شده و از شکستگی و آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.

روغن بادام شیرین بهترین تقویت‌کننده گیاهی ناخن

 

روغن بادام شیرین تقویت‌کننده فوق‌العاده برای ناخن است. این روغن گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، اسیدهای چرب امگا ۶ و ۹ و انواع ویتامین‌های گروه B است. تنها چند قطره از این روغن علاوه بر این که باعث ترمیم پوست دور ناخن شما می‌شود، درخشندگی ناخن‌ها را هم به همراه دارد.

منبع منیبان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی