کد خبر : 10370

تب کریمه | تب کریمه کنگو در کشور | تب کریمه در ایران

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش امسال تاکنون ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده و متاسفانه از این تعداد پنج نفر فوت شده‌اند.

به گزارش ورنداز :

5 مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور جان باختند

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش امسال تاکنون ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور مشاهده و متاسفانه از این تعداد پنج نفر فوت شده‌اند.

به گزارش منیبان؛  امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فوت شوندگان از استان اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بودند، اما به لحاظ مهار این بیماری نگرانی وجود ندارد.

او افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام بوده که عامل آن ویروسی است و اگر هموطنان الزامات بهداشتی را رعایت کند، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و قابل کنترل و مهار است.

او خاطرنشان کرد: بر این اساس اقدامات ستاد ملی تب کریمه کنگو در سطح کشور، امسال سه برابر شده، به طوری که این فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و ترویج نمود بیشتری داشته و تأثیرگذاری لازم را گذاشته است.

اسدی تاکید کرد: هموطنان در ایام محرم و غیر محرم از خریدن گوشت و دام از کنار جاده‌ها خودداری کنند، چون به لحاظ بهداشتی مورد تأیید نیست.

او خاطرنشان کرد: هر گوشتی که دارای مهر و آرم سازمان دامپزشکی باشد، عاری از هر نوع بیماری بوده و کاملاً مورد تأیید است.

او یادآور شد: در ایام محرم احسان دهندگان برای تهیه دام و گوشت نذورات به مراکز معتبر دامپزشکی و شهرداری‌ها مراجعه کنند.

او همچنین توصیه کرد: فرد ذابح به طور حتم دستکش در دست داشته باشد تا مخاط بدن دام با مخاط بدن ذابح، چشم، دهان و بینی وی، تماس نداشته باشد تا موجب انتقال بیماری تب کریمه کنگو نشود.

اسدی همچنین یادآور شد: حمل گوشت نیز با دستکش انجام شود و در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد گوشت به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا ویروس انتقال دهنده بیماری از بین برود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی