کد خبر : 10144

پیش بینی آب هوا | پیش بینی آب هوای ۲۰۵۰

در تابستان 2020 اداره هواشناسی انگلیس پیش‌بینی کرد که تغییرات اقلیمی اساسی در سال 2050 روی خواهد داد. اما به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی با گرمای عجیب این هفته در انگلیس زودتر به واقعیت پیوسته است.

به گزارش ورنداز :

پیش‌بینی آب‌وهوای  سال 2050 سی سال زودتر به واقعیت پیوست 

در تابستان 2020 اداره هواشناسی انگلیس پیش‌بینی کرد که تغییرات اقلیمی اساسی در سال 2050 روی خواهد داد. اما به نظر می‌رسد که این پیش‌بینی با گرمای عجیب این هفته در انگلیس زودتر به واقعیت پیوسته است. 

پیش‌بینی آب‌وهوای سال 2050

دکتر سیمون لی، کارشناس آب‌وهوا از دانشگاه کلمبیا، گفت: «هواشناسی در سال 2020 برای 23 جولای 2050 پیش‌بینی‌های اقلیمی‌ انجام داد اما پیش‌بینی روز سه‌شنبه به طرز تکان‌دهنده‌ای شبیه به پیش‌بینی آن سال است.» 

پیش‌بینی آب‌وهوای سال 2050

اداره هواشناسی گفت که عددهای پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که بریتانیا تا تابستان 2050 تغییرات زیادی را تجربه می‌کند که ممکن است بعضی از این تغییرات بر صنعت و تجارت تأثیر بگذارد. 

دکتر لی به کسانی که این تغییرات را رد می‌کنند گفت که موج گرمای تابستان امسال در بریتانیا شبیه به موج گرمای این کشور در سال 1976 است. پس این قضیه قبلاً نیز سابقه داشته است. او تفاوت بین موج گرمای 1976 و 2018 را با هم مقایسه کرد و بیان کرد که در ژوئن 1976 بریتانیا گرم‌ترین مکان نسبت به بقیه جهان بود و اکثر مناطق خنک‌تر از حد متوسط بودند. در ژوئن 2018 بریتانیا گرم بود ولی بقیه مناطق نیز گرم‌تر از حد معمول بودند. 

 

دکتر مارک مک‌کارتی نیز عقیده دارد که دما در انگلیس در حال افزایش است و برخی از مناطق این کشور تا یک درجه افزایش دما داشته‌اند. او گفت که در مطالعه‌ای علمی که کارشناسان اداره هواشناسی درباره موج گرمای تابستان 2018 انجام دادند مشخص شد که به دلیل غلظت بالای دی‌اکسیدکربن در جو احتمال وقوع تغییرات در حال حاضر 30 برابر بیشتر از وقوع آن در سال 1750 است. 

پیش‌بینی می‌شود که با افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای امواج گرما بیشتر شوند و شاید به طور منظم هر سال رخ دهند. به گفته دانشمندان این مطالعه که براساس مدل‌های کامپیوتری انجام شده نشان می‌دهد که دی‌اکسیدکربن منتشر شده در جو دلیل افزایش دماست. سطح دی‌اکسیدکربن موجود در جو در سال گذشته به 416 بخش در میلیون رسید. این عدد قبل از سال 1750 حدود 280 در میلیون بود. دکتر نیکولاس کریستیدیس یکی از محققان این پژوهش گفت: «مدل‌های ما نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 12 درصد احتمال دارد که میانگین دمای تابستان امسال به اندازه دمای تابستان 2018 باشد.»

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

 

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • جیسو

    آخرالزمان در کمین است ‍!

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی