کد خبر : 23635

قتل زن جوان | قتل زن جوان توسط همسرش

در این خبر به ماجرای قتل زن جوان 30 ساله‌ای در استان خراسان رضوی توسط همسرش می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

قتل زن جوان توسط همسرش در مشهد

در این خبر به ماجرای قتل زن جوان 30 ساله‌ای در استان خراسان رضوی توسط همسرش می‌پردازیم.

مرد جوان که متهم است همسر 30 ساله خود را به قتل رسانده، ادعا می‌کرد بی‌گناه است.

قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با استنادات دقیق و قاطع از یک پرونده جنایی رمزگشایی کردند و در حالی برای دومین بار رای به قصاص نفس مرد همسرکش دادند که  دیوان عالی کشور نیز بر آن مهر تایید زد و بدین ترتیب طناب دار برای قاتل هوسران آغوش گشود.

اواسط زمستان سال 96 ماجرای مرگ مشکوک زنی 30 ساله هنگامی به پلیس فرماندهی انتظامی طرقبه شاندیز گزارش شد که بررسی های مقدماتی نشان داد بخشی از پیکر این زن سوخته است. دقایقی بعد با حضور بازپرس پرونده های جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی در ساختمان محل کشف جسد، تحقیقات گسترده ای آغاز و مشخص شد که در ساختمان قفل بوده است بنابراین فرضیه جنایت قوت گرفت و دستورهای قضایی بر دستگیری همسر زن متمرکز شد چرا که بررسی های نامحسوس درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی همسر 40 ساله وی، ماجراهای تاسف باری از اختلافات خانوادگی و پرونده طلاق آنان را فاش کرد.

در همین حال با  تلاش عوامل انتظامی، «محمد – پ» دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت. هنگام تن پیمایی از متهم تبعه خارجی، آثاری از سوختگی روی انگشتان دست و زخم های ناشی از درگیری نمایان شد که مهر تاییدی بر فرضیه های جنایی بود اما مرد 40 ساله، قتل همسرش را انکار کرد و گفت: با همسرم اختلاف داشتم تا حدی که کار به طلاق و جدایی کشید اما من او را نکشتم و جراحات روی پیکرم به دلیل خاراندن بعد از گزش حشرات ایجاد شده و انگشتانم نیز هنگام شکستن شاخه های درخت آسیب دیده است.

اظهارات وی در حالی با واقعیت ها منطبق نبود که او حتی نتوانست شاخه هایی را که شکسته بود به کارآگاهان نشان دهد. از سوی دیگر کنکاش های پلیس درباره وضعیت اخلاقی متهم نیز بیانگر آن بود که وی با یکی از نزدیکان همسرش، ارتباط غیراخلاقی داشته که به همین دلیل هم روانه زندان شده است. این ماجرا به اختلافات خانوادگی وی و همسرش دامن زده و در حالی به درخواست طلاق انجامیده است که پرونده هایی به دلیل ایجاد مزاحمت با شکایت زن 30 ساله نیز در دستگاه قضایی مطرح شده بود.

پس از تکمیل تحقیقات درباه قتل زن جوان در دادسرای عمومی و انقلاب طرقبه شاندیز، این پرونده جنایی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد. قضات دادگاه پس از بررسی دقیق پرونده و برگزاری جلسات محاکمه، در نهایت رای به قصاص متهم دادند چرا که واکاوی قضات دادگاه از بروز اختلافات شدیدی بین زوج جوان به دلیل هوسرانی و ارتباط غیراخلاقی مرد 40 ساله با یکی از اطرافیان همسرش حکایت داشت و از سوی دیگر هم توسط برخی شاهدان هنگام حضور در محل وقوع جنایت دیده شده بود. در این شرایط دادگاه با توجه به دلایل مستند و قانونی، رای به قصاص نفس با پرداخت سهم فرزند صغیر وی داد اما با اعتراض وکیل تسخیری متهم، این پرونده برای بررسی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

قضات سپید موی دیوان عالی کشور نیز پس از مطالعه سطور اوراق این پرونده جنایی، سوالاتی را برای روشن شدن برخی موارد مبهم مطرح کردند و بدین ترتیب پرونده برای رفع نقص به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی (شعبه هم عرض) ارسال شد و توسط قضات با تجربه دیگری زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت.

در جلسات دوباره محاکمه متهم به قتل که به ریاست قاضی هادی دنیا دیده در مشهد برگزار شد، باز هم متهم قتل همسرش را نپذیرفت و بر طبل انکار کوبید اما این بار قضات دادگاه رمز پرونده جنایی را گشودند و با دلایل قاطع عقلی، قانونی و شرعی ارتکاب قتل توسط مرد هوسران را محرز دانستند و ادعاهای متهم را با توجه به نظرات پزشکی قانونی و تحقیقات قضایی غیرمنطقی تشخیص دادند.در همین حال قضات دادگاه با وجود انکارهای متهم، ارتکاب جنایت به شیوه خفه کردن و سپس آتش زدن جسد را با  استنادات قاطع و محکمه پسند به اثبات رساندند و در نهایت  دوباره رای به قصاص نفس متهم دادند اما این بار قضات شعبه 26 دیوان عالی کشور با مشاهده دلایل و مستندات موجود بر رمز گشایی از این پرونده جنایی مهر تایید زدند و بدین ترتیب طناب دار برای قاتل هوسران آغوش گشود.

 

منبع منیبان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی