کد خبر : 19440

سس مایونز | طرز تهیه ی سس مایونز

سس مایونز از انواع سس های پرطرفدار و البته پر کالری است که میتوانید با دستور زیر آن را به صورت رژیمی و با کالری بسیار کمتر درست کنید.

به گزارش ورنداز :

سس مایونز از انواع سس های پرطرفدار و البته پر کالری است که میتوانید با دستور زیر آن را به صورت رژیمی و با کالری بسیار کمتر درست کنید.

مواد لازم سس مایونز رژیمی

روغن زیتون ۲ لیوان

زرده تخم مرغ ۲ عدد

شکر ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

پودر خردل ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری

فلفل سفید ۱ قاشق مرباخوری

به جای پودر خردل می توانیم از ۲ قاشق غذاخوری سس خردل نیز استفاده کنیم

طرز تهیه سس مایونز رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سس مایونز رژیمی و خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را می شکنیم و زرده آن ها را جدا می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور کند آن ها را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله شکر را به آن اضافه می کنیم و در همین حین که مواد را اضافه می کنیم همزن باید همین طور روشن باشد و با دور متوسط بچرخد و ما فقط مواد را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با هم یکدست شوند

 

مرحله سوم

بعد نمک را به مواد اضافه می کنیم و کمی پودر خردل که در صورت نبود آن طعم سس تغییر آنچنانی نمیکند. سپس آب لیمو و سرکه سفید را داخل پیاله ای می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم و کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روغن زیتون را کم کم به مواد در چندین مرحله اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان روغن زیتون را به صورت یک دفعه به دیگر مواد اضافه نمی کنیم و باید آنرا با صبر کم کم اضافه کنیم و اجازه دهیم مخلوط شود.

مرحله پنجم

در مرحله آخر فلفل سفید را به مواد می افزاییم و خوب که مواد مخلوط شود سس مایونز رژیمی سالم ما آماده است. در پایان سس مایونز را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی