کد خبر : 12108

خواص چای سبز | لاغری | سلامتی

خواص و تاثیرات چای سبز بر سلامتی اندام های مختلف بدن و لاغری

به گزارش ورنداز :

خواص چای سبز

چای سبز یکی از فرآورده‌هایی است که از برگ چای تهیه می‌شود و چای بسته به اینکه تحت چه نوع فرآوری قرار بگیرد، می تواند انواع چای سبز، چای مشکی و حتی چای سفید را تولید کند. چای سبز از دیرباز به خاطر محتوای غنی از آنتی‌اکسیدان خود شناخته شده است و در کشورهای خاور دور استفاده می‌شده است. چای سبز حاوی انواع فلاونول‌ها است که بعضی از انواع آن به عنوان کاتچین شناخته می‌شود. فراوان‌ترین و قدرتمندترین کاتچین موجود در چای سبز اپیگالوکاتچین گالات است که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان در ارتباط است. از خواص چای سبز برای جلوگیری از ریزش مو و بهبود سلامت مو استفاده می‌شود.

چای سبز

خواص چای سبز برای مو

امروزه مشخص شده است که اثر چای سبز بر روی ترشح هورمون‌ها به خصوص تستوسترون و هیدروتستوسترون، سبب ایجاد خواص چای سبز برای مو می‌شود که جلوگیری از ریزش مو و رویش موی جدید و بهبود سلامتی و کیفیت مو است. چای سبز حاوی مقادیر بسیار زیادی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بهداشت پوست و مو فایده دارد؛ ازاین‌رو امروزه در تمام کرم‌ها و مواد آرایشی برای حفظ سلامتی پوست از یک قسمت چای سبز در فرمولاسیون کرم‌ها، ماسک موها، شوینده‌های پوستی و مواد آرایشی استفاده می‌شود.

چای سبز علاوه بر اپیگالوکاتچین که بر روی ریزش موی هورمونی (آندروژنیک) اثر گذاشته و مانع اثر هورمون تستوسترون و دی هیدروتستوسترون بر روی موها می‌شود، دارای ترکیب دیگری به نام کویرستین است که از تولید پروتئین التهابی به نام پروستاگلاندینD2  که علت دیگری از ریزش مو است، جلوگیری می‌کند و سبب افزایش خواص چای سبز برای مو می‌گردد. همچنین چای سبز دارای مقداری کافئین بوده که این ماده با تحریک lGF-1 در  فولیکول مو باعث افزایش رشد مو می‌شود. برای همین امروزه در بیشتر شامپوهای جلوگیری از ریزش مو و تقویتی از عصاره چای سبز استفاده می‌شود.

چنانچه مایل بودید که خودتان از  چای سبز برای تقویت موهای‌تان استفاده کنید، علاوه‌بر نوشیدن چای سبز، می‌توانید بعد از حمام چای سبز دم کشیده را صاف کرده و آب آن را بر روی تمام سطح سر و موهای خود ریخته و ماساژ دهید و بعد از یک ربع آبکشی نمایید. شفافیت، پرپشتی و رشد دلخواه موها را بعد از مصرف چند ماه خواهید دید.

چای سبز

خواص چای سبز برای ریه

یکی از مهم‌ترین اعضای بدن ما که کار تنفس و رساندن اکسیژن به تمام بدن را دارد ریه است. به علت این که ریه دروازه ورود اکسیژن از محیط خارج به بدن نامیده می‌شود، در معرض انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است و علاوه‌بر ورود اکسیژن، نقش محافظت از بدن را در مقابل این آلودگی‌ها دارد .نوشیدن چای سبز به افزایش سلامت ریه‌ها کمک بسیاری می‌کند و مهم‌ترین خواص چای سبز برای ریه برطرف کردن برخی از انواع بیماری‌ها و آلودگی‌ها است.

چای سبز

لاغری با چای سبز

برگ های چای حاوی بسیاری از ترکیبات مفید است.یکی از ترکیبات چای سبز کافئین است. اگرچه یک فنجان چای سبز کافئین بسیار کمتری (24 تا 40 میلی‌گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100 تا 200 میلی‌گرم) دارد، اما همچنان حاوی مقدار کافی برای تأثیر ملایم است و در رژیم لاغری خیلی عالی است.کافئین یک محرک شناخته شده است که در مطالعات متعدد به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند.با این حال، چای سبز واقعاً در محتوای آنتی اکسیدانی خود می درخشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان چای سبز میزان آنتی اکسیدان ها را در جریان خون شما افزایش می دهد.این نوشیدنی سالم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی به نام کاتچین است.مهمترین آنها اپی گالوکاتچین گالات است، ماده ای که می تواند متابولیسم را افزایش دهد.اگرچه یک فنجان چای سبز ممکن است سطح آنتی اکسیدان شما را افزایش دهد، بیشتر مطالعات فواید عصاره چای سبز را که منبع غلیظی از کاتچین است، بررسی کرده اند.

images (8)

منبع غفاری دایت
ارسال نظر

تبلیغات متنی