کد خبر : 9818

تمیز کردن ناف | ناف

تمیز کردن ناف تأثیر زیادی بر سلامت پوست شما دارد. ناف بخشی از بدن است که برخی از افراد آن را نادیده می‌گیرند.

به گزارش ورنداز :

ناف خود را تمیز کنید تا سنگ ناف نگیرید| چگونه نافمان را تمیز کنیم؟ 

تمیز کردن ناف تأثیر زیادی بر سلامت پوست شما دارد. ناف بخشی از بدن است که برخی از افراد آن را نادیده می‌گیرند. متأسفانه، تمیز نکردن ناف می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. 

خطرات تمیز نکردن ناف

ناف را «محل پرورش باکتری‌ها» می‌دانند، تمیز نکردن آن می‌تواند منجر به عفونت، بوی بد یا حتی سنگ‌های ناف که به آن‌ها امفالولیت می‌گویند شود. این سنگ‌ها مثل جوش‌های سرسیاه هستند. بروز این سنگ‌ها شایع نیستند، اما تجمعی از روغن‌ پوست، باکتری، کثیفی، صابون و پرزهای لباس هستند و اغلب با آسیب به پوست همراهند. در صورت عدم درمان، ممکن است سنگ‌ها بیش از حد بزرگ شوند و باید با کمک متخصص با موچین برداشته شوند. 

همان طور که شستن سایر قسمت‌های بدن انسان، مانند پاهایتان که باکتری‌های خطرناک را تشکیل می‌دهد مهم است، باید برای جلوگیری از بوی بد یا عفونت هم ناف را کاملاً تمیز کنید. 

اهمیت بهداشت ناف از نظر پزشکان 

طبق مطالعه‌ای که در سال 2012 منتشر شد، پوست انسان حاوی تریلیون‌ها باکتری است و ناف به تنهایی 67 نوع باکتری مختلف دارد. ناف ناحیه بسته‌ای است که در آن پوست روی پوست قرار می‌گیرد و محیطی تاریک و مرطوب ایجاد می‌کند که در آن باکتری‌ها و مخمرها می‌توانند رشد کنند و اگر به درستی نگهداری نشود، می‌تواند به محل خروج میکروب‌ها تبدیل شود. ناف به بررسی و تمیز کردن بیشتری نیاز دارند زیرا سوراخ‌های عمیق‌تری در بدن هستند که باکتری‌ها می‌توانند راحت در آن پنهان شوند. اگر عفونت گرفتید، باید با متخصص پوست صحبت کنید و به دنبال درمان باشید که احتمالاً با آنتی‌بیوتیک ساده درمان می‌شود. اگر ناف به طور منظم شسته نشود، ممکن است ماده‌ای که در آن جمع می‌شود انباشته و سخت شود و به سنگ ناف تبدیل شود. 

چگونه ناف خود را تمیز کنیم؟ 

تمیز کردن ناف می‌تواند به سادگی روتین پوستی باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوش‌پاک‌کن یا دستمال، صابون و آب یا الکل است. فرآیند تمیز کردن ناف کمی پیچیده است، اما انجام آن اصلاً سخت نیست. گوش‌پاک‌کن را به آب و صابون یا الکل آغشته کنید. سپس آن را به آرامی داخل ناف خود بمالید. این کار را تا زمانی که گوش‌پاک‌کن تمیز است تکرار کنید. اگر گوش‌پاک‌کن کثیف شد، یک گوش‌پاک‌کن تمیز را خیس کنید دوباره درون ناف ببرید تا باقی مانده صابون یا الکل پاک شود. 

اگر این کار را زیر دوش انجام ‌می‌دهید، یادتان باشد که ناف خود را بعد از اتمام کار خشک کنید. برخی از متخصصان توصیه می‌کنند که ناف خود را روزانه تمیز کنید. اگر عادت به تمیز کردن ناف خود دارید، بهتر است این کار را حدود 2 بار در هفته انجام دهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی