کد خبر : 863

اینترنت ایران کاهش پیدا کرد

طبق اطلاعات منتشر شده در سایت اسپیدتست، رتبه جهانی اینترنت ایران کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ورنداز :

کشور ایران در رده‌بندی جهانی کشور‌ها از نظر  سرعت دانلود اینترنت  موبایل ۳ پله سقوط کرد.

به گزارش speedtest،  پایگاه اینترنتی اسپیدتست  (Speedtest) میانگین سرعت جهانی فوریه امسال را منتشر کرده است. این پایگاه سرعت اینترنت کشور‌های جهان را می‌سنجد. بر اساس این گزارش کشور امارات متحده عربی (۱۳۳.۵۱ مگابیت در ثانیه)، نروژ (۱۱۸.۵۸ مگابیت در ثانیه) و کره جنوبی (۱۱۶.۵۱ مگابیت در ثانیه) دارای پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت همراه دنیا هستند. اسپیدتست سرعت اینرنت همراه ۱۳۸ کشور را بررسی کرده است.

رده بندی پایگاه اسپیدتست

این گزارش حاکیست که شیلی (۱۹۷.۵۹ مگابیت در ثانیه)، سنگاپور (۱۹۴.۰۷ مگابیت در ثانیه) و کوچکترین کشور دنیا یعنی شبه جزیره موناکو (۱۸۸.۶۶ مگابیت در ثانیه) پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت سیار را دارند. در میان ۱۸۰ کشور این جدول، ایران پایین‌تر از بوتان و تانزانیا و با سقوطی ۴ پله‌ای در رده ۱۴۵ ام ایستاده است.

سرعت اینترنت

متوسط سرعت دانلود در گوشی‌های همراه در فوریه امسال ۲۹.۹۱ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود نیز ۸.۵۴ مگابایت بر ثانیه و میزان تاخیر به ۲۹ میلی ثانیه رسیده است. در زمینه اینترنت ثابت، متوسط جهانی سرعت دانلود ۶۰.۷۶ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۲۵.۹۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر هم ۱۰ میلی ثانیه است.

میانگین سرعت اینترنت جهان

میانگین سرعت دانلود در کشور ایران ۲۲.۴۲ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود ۸.۷۶ مگابایت بر ثانیه و میزان تاخیر هم ۳۳ میلی ثانیه است. اما در حوزه اینترنت ثابت خانگی، میانگین سرعت دانلود در کشور ۹.۷۸ مگابایت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۳۱ مگابایت بر ثانیه و میزان تاخیر هم ۲۹ میلی ثانیه است.

میانگین سرعت اینترنت ایران

4

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی