کد خبر : 837

دیانا تروخیلو|رهبر تیم مریخ نورد ناسا

بسیاری از مردم به دنبال زندگی بهتر و فرصت‌های بیشتر به ایالات متحده مهاجرت می‌کنند، از جمله دیانا تروخیلو. او در کالی، کلمبیا بزرگ شد و از سنین پایین علاقه شدیدی به فضا داشت. اما نمی‌دانست که این رویاها چند دهه بعد او را تا کجا پیش می‌برد!

به گزارش ورنداز :

او رویای خود را برای داشتن یک حرفه علمی ‌با ناسا به واقعیت تبدیل کرد. دیانا به عنوان یک مهندس هوافضا کار می‌کند و یک تیم ۴۵ نفره را رهبری می‌کند. در آنجا، تیم او روی ایجاد بازوی رباتیک برای مریخ نورد Perseverance  کار می‌کرد.

دیانا زمانی که دحتر کوچکی بود آرزو داشت جهان را کشف کند و درک بیشتری از آن به دست آورد. این علاقه وی باعث شد که برای رسیدن به رویاهای خود ایمان عظیمی داشته باشد.

او می‌دانست که می‌خواهد حرفه‌ای را در علم دنبال کند، اما موانع زیادی را در مسیر خود می‌دید. او زنی در یک بافتار مرد سالار بود، و از این رو اطمینان نداشت که چقدر می‌تواند حرفه خود را پیش ببرد. با این حال، پدرش اعتقاد داشت که توانایی صحبت کردن به زبان دوم برای او یک مزیت است. پدر دیانا بزرگترین مشوق‌اش شد و به او پیشنهاد داد زمانی که به مدرسه می‌رود با عمه اش در میامی ‌زندگی کند.

 

به این ترتیب، دیانا تصمیم گرفت در ۱۷ سالگی به ایالات متحده مهاجرت کند تا یک حرفه علمی ‌را دنبال کند. او فقط ۳۰۰ دلار پول داشت. اما به خودش قول داد در کشور جدیدش موفق شود. او مشغول کارهای خانه داری شد تا بتواند هزینه‌ها تحصیلش را تامین کند. در آنجا کلاس‌های انگلیسی گرفت و در دوره‌های مهندسی هوافضا نیز ثبت نام کرد.

در شرایطی که متحمل سختی زیادی می‌شد و مجبور بود گاهی اوقات شش اتوبوس عوض کند تا به مدرسه برسد، هرگز شکایت نکرد. علی‌رغم اینکه مجبور بود برای به دست آوردن پول دستشویی تمیز کند، باز هم از داشتن فرصتی برای رسیدن به رویاهایش سپاسگزار بود.

دیانا به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «من همه چیز را به عنوان یک فرصت می‌دیدم. اصلا با خودم نمی‌گفتم که: «باورم نمی‌شود شب‌ّها چنین کاری می‌کنم، یا «باورم نمی‌شود که دارم دستشویی می‌شویم.» احساسم درواقع این بود که خوشحالم که شغل دارم و می‌توانم غذا بخرم و خانه‌ای برای خواب داشته باشم…’

با این حال، او دلیل دیگری هم برای مهاجرت به ایالات متحده برای تحصیل علم داشت. او می‌خواست ثابت کند که برخی از اعضای خانواده‌اش اشتباه می‌کنند، و همین به او انگیزه داد که مهندس هوافضا شود.

 

دیانا می‌گوید: « می‌خواستم خانواده و فامیلم – به‌ویژه مردان فامیل – بدانند که زنان ارزش زیادی دارند.» او افزود: «باید به آنها ثابت می‌کردم که ما مهم هستیم.»

با این حال، وقتی او به دانشگاه رسید، انگیزه متفاوتی برای موفقیت داشت. او به یاد می‌آورد روزی که باید رشته خود را در دانشگاه فلوریدا اعلام می‌کرد، نمی‌دانست چه چیزی را انتخاب کند. اما هنگامی‌که به رئیس دانشکده رسید، چشمش به جلد مجله ای افتاد که تصویر فضانوردان زن روی آن دیده می‌شد. درست در همان لحظه، او می‌دانست که می‌خواهد مهندسی هوافضا را دنبال کند.

دیانا تحصیلات خود را ادامه داد و در رشته علوم فضایی در MDC تحصیل کرد. استادان او از تلاش‌هایش استقبال کردند و او را تشویق کردند که برای آکادمی ‌معتبر ناسا درخواست دهد. برنامه آموزشی مشتاقانه او را پذیرفت و او اولین زن مهاجر هیسپانیک در این آکادمی ‌شد. او عالی بود و ناسا به او و یک دانشجوی دیگر از آکادمی پیشنهاد کار تمام وقت ‌داد.

دیانا تروخیلو از شانس کار برای ناسا صرف نظر کرد، اما او رویای بزرگتری در سر دارد

زمانی که دایانا در آکادمی ‌ناسا ثبت نام کرد، با متخصص روبات برایان رابرتز آشنا شد. برایان بلافاصله پتانسیل او را دید و از او خواست که به بخش تحقیقات رباتیک فضایی ناسا در دانشگاه مریلند بپیوندد. او در آنجا مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی هوافضا گرفت و در سال ۲۰۰۷ فارغ التحصیل شد.

دیانا به روزنامه کلمبیایی El Tiempo گفت: “با رفتن به دانشگاه مریلند، یک سال از کارم عقب افتادم، اما ارزشش را داشت زیرا توانستم به عنوان مدیر عملیات آکادمی ‌وارد بخش آموزش ناسا شوم.”

 
 
 
 
 

در اواخر همان سال، او به عضویت مرکز پروازهای فضایی گودارد ناسا در برنامه صورت فلکی درآمد. او همچنین کار در آزمایشگاه پیش‌رانش جت در مأموریت‌های فضایی انسان و روباتیک را شروع کرد. دیانا از زمانی که در ناسا استخدام شد، کوشید که مدیر پرواز مریخ‌نورد شود.

او در سال ۲۰۱۴ که تیم ایمنی عملیاتی مریخ نورد کنجکاوی را رهبری می‌کرد، به یک نقطه عطف در حرفه خود دست یافت. در طول این ماموریت، او ابزار حذف گرد و غبار را برای کمک به دانشمندان جهت کاوش بهتر سطح مریخ ایجاد کرد. این دستاورد مهم باعث شد که او به عنوان یکی از ۲۰ لاتین تبار تأثیرگذار در این صنعت فناوری به رسمیت شناخته شود. از آن زمان، دیانا فقط سطح خود را بهبود داده است.

۶

منبع خبرنما
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی