کد خبر : 622

واتساپ|لوکیشن

ارسال و دریافت لوکیشن در واتساپ یکی از قابلیت های اصلی برنامه واتساپ است که در این گزارش با نحوه کارکرد لوکیشن در واتساپ آشنا خواهید شد

به گزارش ورنداز :

واتساپ یکی از برنامه های سوشیال مدیا کاربردی و پرطرفدار در جهان است که دارای قابلیت های متعددی می باشد. یکی از قابلیت های مهمی که در این برنامه همانند سایر قابلیت ها مورد استفاده کاربران قرار گرفته است، قابلیت ارسال لوکیشن می باشد که شما خیلی ساده می توانید از آن استفاده کنید. اما لوکیشن در واتساپ به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول لوکیشن فعلی شما و بخش دوم هم لوکیشن زنده شما در طول چند دقیقه است که بسیار کاربردی است. از این رو اگر تصمیم به استفاده از لوکیشن واتساپ دارید در ادامه بصورت جداگانه دو لوکیشن ذکر شده را توضیح داده ایم. هعراه ما باشید.

 

1. ارسال لوکیشن فعلی در واتساپ

برای ارسال لوکیشن فعلی در واتساپ شما می توانید با انجام چند مرحله ساده، این فرایند را انحام دهید که عبارتند از؛

لوکیشن واتساپ

  1. ابتدا از بخش تنظیمات گوشی، لوکیشن یا همان GPS را فعال سازی کنید.
  2. از منو کاربری وارد برنامه واتساپ شوید و سپس از میان مخاطب هایی که دارید، مخاطب مدنظر خود را که تصمیم به ارسال لوکیشن به آنرا دارید انتخاب کنید.
  3. از قسمت پایین، گزینه سنجاق را انتخاب کرده و سپس گزینه سبز رنگ Location را انتخاب نمایید.
  4. هم اکنون گزینه Send your current location را انتخاب کنید.
  5. اینک صبر کنید تا لوکیشن شما برای مخاطب مدنظرتان ارسال شود.

2. ارسال لوکیشن زنده در واتساپ (لایو لوکیشن)

اما قابلیت دیگری که واتساپ آنرا برای عموم کاربران خود ایجاد کرده است و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد، ارسال لوکیشن زنده شما یا همان لایو لوکیشن است. اما منظور از لایو لوکیشن چیست؟ با استفاده از این گزینه شما می توانید در برنامه واتساپ تعریف کنید که موقعیت شما برای بازه زمانی مثلا 15 دقیقه برای مخاطب ارسال شود. بعد از آنکه شما لوکیشن زنده خود را ارسال کردید، باید اینترنت و GPS شما نیز فعال باشد تا مخاطب شما بتواند لوکیشن شما را در بازه 15 دقیقه مشاهده کند. برای انجام این فرایند باید طبق مراحل ذیل پیش بروید؛

لایو لوکیشن واستاپ

  1. همانند روش اول تا مرحله سوم پیش بیایید.
  2. در مرحله چهارم، بجای انتخاب گزینه Send your current location باید گزینه Share live location را انتخاب کنید.
  3. سپس گزینه Continue را انتخاب کنید.
  4. در قسمت پایین بخشی برای شما باز خواهد شد که می توانید در این بخش مدت زمان اشتراک لوکیشن خود را انتخاب کنید که در بازه های 15 دقیقه، 1 ساعت و 8 ساعت می باشد.
  5. بعد از انتخاب بازه ساعتی، گزینه سبز رنگ ارسال را انتخاب کنید

۳

منبع نمناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی