کد خبر : 5490

آثار هنری

لیزا گراردینی، عضوی از یک خانواده برجسته فلورانس و همسر یک تاجر ثروتمند ابریشم و مادر دو پسر بوده است. درباره ابرو‌های او باید گفت داوینچی نتوانست پرتره را به اتمام برساند، زیرا او یک کمال‌گرای به تمام معنا بود!

به گزارش ورنداز :

آثار هنری معروف جهان، از «مونالیزا» گرفته تا «مجسمه دیوید»، برای بسیاری از ما نام‎هایی آشنا و شناخته‎ شده هستند. با این حال جزئیاتی درباره هریک از این آثار نام‎آشنا وجود دارد که کمتر کسی از آن‎ها آگاه است. در این مطلب شما را با برخی از این جزئیات درمورد تعدادی از آثار هنری آشنا می‌کنیم.

مونالیزا - لئوناردو داوینچی: جنجال‌ها و پرسش‌های بی‌پاسخ همواره همراه شهرت این نقاشی رنگ روغن بوده‌اند؛ سوال‌هایی از این دست که چرا شخصی که به تصویر کشیده شده است، ابرو ندارد؟ یا این شخص چه رابطه‎ای با داوینچی داشته است؟ به گفته برخی، مونالیزا مادر داوینچی است و به گفته برخی دیگر، این شخص زنی به نام لیزا گراردینی است. تحقیقات، گزینه دوم را تایید می‌کنند.لیزا گراردینی، عضوی از یک خانواده برجسته فلورانس و همسر یک تاجر ثروتمند ابریشم و مادر دو پسر بوده است. درباره ابرو‌های او باید گفت داوینچی نتوانست پرتره را به اتمام برساند، زیرا او یک کمال‌گرای به تمام معنا بود!

 
شب پرستاره - ونسان ون‌گوگ:  شهر کوچکی که در نقاشی شب پرستاره اثر ونسان ون‌گوگ به تصویر کشیده شده، «سنت رمی دوپروانس» در جنوب فرانسه است. ون‌گوگ در حالی که در بیمارستان روانی سنت پل دومازول شهر سنت رمی بستری بود، این اثر را خلق کرد. هم‌اکنون، بیمارستان روانی سنت پل، دارای بخشی است که به نام این نقاش نام‎گذاری شده است.

جیغ - ادوارد مونک:  نقاشی جیغ، معروف‌ترین اثر ادوارد مونک نقاش نروژی، از نظر فنی دارای پنج نسخه است که در طول سال‎ها نقاشی شده است. دو نسخه اول که در سال ۱۸۹۳ با رنگ تمپرا و مداد کرایون روی مقوا خلق شد، در گالری ملی اسلو و موزه مونک نگهداری می‌شود.
 
مونک نسخه سوم را در سال ۱۸۹۵ با پاستل کشید. نسخه دیگری که در همان سال منتشر شد، با لیتوگراف سیاه و سفید کشیده شده بود. در سال ۱۹۱۰، ادوارد مونک به دلیل موفقیت نقاشی‌های قبلی، نسخه نهایی را خلق کرد.

گرنیکا - پابلو پیکاسو:  پابلو پیکاسو یک نقاش اسپانیایی سبک کوبیسم و خالق نقاشی گرنیکاست. شهر گرنیکا طی جنگ داخلی اسپانیا توسط هواپیما‌های آلمان‎نازی بمباران شد. پیکاسو این شهر را از نزدیک ندیده بود و برای نقاشی خود، از مقاله‎ای که جرج استیر، روزنامه‎نگار آفریقای جنوبی-انگلیسی برای روزنامه تایمز نوشت، الهام گرفت.
 
پیکاسو، گرنیکا را به سفارش اعضای دولت دموکراتیک اسپانیا کشید. حقایق کمترشناخته‎شده‌ای درباره گرنیکا، به‌تدریج در سراسر جهان منتشر شد که مسئله ندیدن شهر توسط نقاش، یکی از آن‎هاست.
 
مجسمه دیوید - میکل‌آنژ:  تخته سنگ مرمری که سرانجام توسط میکل‌آنژ در سال ۱۵۰۴ به مجسمه دیوید تبدیل شد، ۴۳ سال قبل از آن برای هنرمندی به نام آگوستینو دی دوچیو، که قصد داشت آن را به مجسمه هرکول تبدیل کند، برش داده شد.
 
اما دی دوچیو ساخت این مجسمه را که قرار بود در کلیسای جامع فلورانس نصب شود، رها کرد و سنگ مرمر به مدت ۱۰ سال بدون استفاده ماند تا این‎که مجسمه ‎ساز دیگری به نام آنتونیو روسلینو، تصمیم گرفت روی آن کار کند. اما روسلینو نیز کار خود را رها کرد، زیرا ایجاد برش روی سنگ مرمر بسیار دشوار بود. سرانجام میکل‌آنژ در سال ۱۵۰۱ م کار ساخت مجسمه دیوید را روی این سنگ آغاز کرد.
منبع فرادید
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی