کد خبر : 5192

سلامتی | تغذیه

دمنوش زردچوبه زنجبیل یک داروی طبیعی است که تنها با چندین ماده اولیه ساده و ظرف مدت زمانی کوتاه آماده می شود.

به گزارش ورنداز :

لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه بهتر با ویروس مختلف بیش از گذشته احساس می شود. در میان راهکارهای درمانی و حمایتی موجود، استفاده از دمنوش های گیاهی یکی از بهترین، موثرترین و ایمن ترین روش های کمک به حفظ سلامت کلی بدن به شمار می رود.

دمنوش زردچوبه زنجبیل یک داروی طبیعی است که تنها با چندین ماده اولیه ساده و ظرف مدت زمانی کوتاه آماده می شود.

درست مانند زنجبیل، زردچوبه نیز دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و در نتیجه فواید ضد التهابی قوی است. پزشکان و متخصصین تغذیه معتقد هستند که زردچوبه به پاکسازی کبد، تقویت سیستم ایمنی و همچنین هضم غذا کمک می کند. از این رو در چنین روزهایی که تقریبا همه اطرافیان ما بیمار هستند، یک فنجان چای زنجبیل زردچوبه به عنوان داروی طبیعی بدن وارد عمل می شود.

این دمنوش حاوی ترکیبات بی نظیری است. برای نمونه زنجبیل خود بخشی از سبک زندگی است که در سراسر دنیا محبوبیت فراوانی دارد. این گیاه باستانی در قالب چای یخ زنجبیل و یا لیموناد زنجبیل نیز طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

 ترکیبات مورد نیاز برای تهیه دمنوش زردچوبه و عسل

لیست مواد تشکیل دهنده دمنوش زنجبیل و زردچوبه بسیار کوتاه است. تنها چیزی که نیاز داریم زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، تکه‌های لیموی تازه، عسل (به صورت اختیاری) و آب است. البته یک سری افزودنی ها نیز وجود دارند که در صورت تمایل می توانید از آنها استفاده کنید:

- فلفل سیاه و روغن: همانطور که در دستورالعمل های قبلی مانند شیر طلایی نیز اشاره شد، یکی از مهم ترین اجزای مفید زردچوبه کورکومین نام دارد. متأسفانه بدن ما نمی تواند این ترکیب را به طور کامل جذب کند. اینجاست که فلفل سیاه از راه رسیده و به یاری مان می آید. یکی از اجزای فعال فلفل سیاه یعنی پیپرین به بهینه سازی جذب کورکومین کمک می کند و سبب می شود که قادر به استفاده حداکثری از مزایای فوق العاده آن باشیم.

علاوه بر این کورکومین محلول در روغن است. به این معنی که به منظور بهره مندی از پتانسیل کامل آن باید با یک حامل روغنی تعامل داشته باشد و وارد بدن شود.

یک چهارم قاشق چایخوری روغن نارگیل یا هر روغن دیگری در صورت تمایل افزوده شود

مقدار زنجبیل و زردچوبه ای که استفاده می کنید کاملا به علاقه شما بستگی دارد. اگر طعم قویتر را ترجیح می دهید، مواد اولیه بیشتری اضافه کنید و بالعکس. همچنین برخی از افراد به این دمنوش عسل اضافه می کنند تا مزه شیرینی طبیعی داشته  باشند. اگر شما هم طرفداران طعم شیرین هستید، عسل را فراموش نکنید.

منبع افکار نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی