کد خبر : 448

آشپزی

خورش کتلت یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه شمال کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کتلت در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سماق ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
هویج ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش کتلت

 
 

مرحله اول

برای تهیه خورش کتلت به روش شمالی در ابتدای کار سینه مرغ را چرخ می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیازها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی شان را گرفته و به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و مانند کتلت شکل می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز به طور کامل سرخ شود. تمام کتلت ها را به همین صورت آماده می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کتلت ها را کنار می گذاریم و سس خورش را آماده می کنیم. برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله رب انار را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس ۲ لیوان آب به تابه اضافه می کنیم. در ادامه هویج را پوست گرفته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس به همراه سماق به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم سس غلیظ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه سس کمی غلیظ شد، کتلت ها را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خوردشان برود. پس از اینکه سس به غلظت مناسب رسید، مقداری زرشک نیز در صورت تمایل اضافه می کنیم. در نهایت این خورش خوشمزه را به همراه برنج سرو می کنیم.

منبع چی شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی