کد خبر : 3876

آشپزی

یکی از شیرینی‌هایی که می‌توانیم در خانه درست کنیم شیرینی آلمانی است. کمی زمان‌بر است، اما نتیجه نهایی آن لذت‌بخش است.

به گزارش ورنداز :

حالا که اکثرمان تمام وقت در خانه‌ایم، بهتر است بخشی از وقتمان را به آشپزی و شیرینی‌پزی اختصاص دهیم.

یکی از شیرینی‌هایی که می‌توانیم برای عید درست کنیم شیرینی آلمانی است. کمی زمان‌بر است، اما نتیجه نهایی آن لذت‌بخش است.

مواد لازم:

کره یا روغن جامد: ۱۰۰ گرم

پودر قند: نصف پیمانه

وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

شهد یا عسل: ۱ قاشق مربا خوری

شیر یا آب ولرم: یک قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: ۱ قاشق غذا خوری

آرد: ۱ و نیم پیمانه

مواد لازم برای تزیین:

شکلات شیری و کاکائویی ذوب شده: به مقدار لازم

مارمالاد و ژله مغزی: به مقدار لازم

پودر پسته: به میزان دلخواه

پودر نارگیل: به میزان دلخواه

طرز تهیه و دستور پخت:

 شیرینی آلمانی 

۱. ابتدا کره یا روغن جامد را آب می‌کنیم البته نه اینکه گرم باشند؛ و به همراه پودر قند و وانیل به مدت ۲ دقیقه با هم‌زن هم می‌زنیم تا کرم رنگ شود.

۲. بعد یک عدد زرده تخم مرغ را هم به آن اضافه می‌کنیم و دو دقیقه دیگر هم با هم‌زن هم می‌زنیم. سپس یک قاشق عسل یا شهد را به همراه آب یا شیر ولرم به بقیه مخلوط اضافه می‌کنیم و مقداری دیگر هم می‌زنیم و بعد پودر کاکائو را اضافه و با هم‌زن هم می‌زنیم. در آخر هم آرد را کم کم اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا خمیر در ظرف جمع شود.

۳. خمیر احتیاج به ورز دادن ندارد و اگر زیاد هم بزنید به روغن میفتد که مناسب نیست. خمیر آماده شده را داخل نایلون گذاشته و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از نیم ساعت خمیر آماده شده را در داخل نایلون به ضخامت نیم سانت پهن و صاف کنید تا کاملا تمام قسمت‌های آن یکدست شود.

۴. بعد با قالب‌های مختلف یا گرد آن‌ها را قالب بزنید. کف سینی فر را کاغذ روغنی انداخته و شیرینی‌ها را با کمی فاصله می‌چینیم. وسط نصف شیرینی‌های قالب زده را هم با پشت سر ماسوله گرد خالی می‌کنیم. شیرینی‌ها را با دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه می‌پزیم و پس از سرد شدن شکلات شیری و کاکایویی را به صورت جداگانه به روش بن ماری ذوب کنید و با ماسوله روی شیرینی‌هایی که وسطشان خالی شده تزیین می‌کنیم و به همین ترتیب هر تعدادی که دوست دارید با شکلات، بادام، پودر پسته و پودر نارگیل تزیین کنید.

۵. وسط شیرینی‌های ساده و خالی نشده مقداری مارمالاد یا ژله مغزی می‌ریزیم. شیرینی‌های ساده را در زیر و شیرینی حفره‌دار تزیین‌شده را روی قسمت زیری قرار دهید تا شیرینی‌ها جفت شوند.

منبع فرادید
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی