کد خبر : 3723

سلامت

صحبت از غذا و خوراکی‌های ایرانی همیشه جذاب است و اینکه کدام یک از آن‌ها پرطرفدارتر است همیشه جای بحث دارد.

به گزارش ورنداز :

خورشت قرمه سبزی

خورشت قرمه سبزی با سبزیجات معطر، فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و سفید) و گوشت قرمه شده گوسفند، گوساله یا بره پخته می‌شود. بسیاری از افراد و حتی توریست‌ها علاقه خاصی به قورمه سبزی دارند. پخت این خورشت خوشمزه نیاز به زمان بیشتری در مقایسه با دیگر غذاها دارد و هر چه خورشت با حرارت کمتر و زمان طولانی‌تر پخته شود به اصطلاح جا می‌افتد و خوشمزه‌تر خواهد شد. خورشت قرمه سبزی را با برنج ساده یا زعفرانی می‌خورند. برای تهیه و خرید زعفران یا ریشه زعفران هم می‌توانید از زعفران ایرانی استفاده کنید که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. قیمت  انواع زعفران با توجه به وزن یعنی گرم و مثقال آن تعیین می‌شود که بهترین زعفران حال حاضر در شهر مشهد کشت می‌شود.

زرشک پلو

یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که بسیار پرطرفدار است زرشک پلو است. زرشک پلو معمولا با مرغ سرو می‌شود اما در آن از زرشک، زعفران و برنج سفید استفاده می‌شود. علاوه بر طعم بسیار عالی و خوشمزه، این غذا ظاهری بسیار زیبا و مجلسی هم داشته و برای مهمانی‌ها مناسب است. زرشک پلو با مرغ یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است و در دنیا نیز شهرت زیادی پیدا کرده است. برای زرشک پلو شما نیاز دارید تا یک زرشک خوب را تهیه کنید. قیمت خرید حضوری یا خرید اینترنتی زرشک به کیفیت، زمان برداشت آن و وزن زرشک دارد. زرشک پفکی برند مجتهدی، سحرخیز  و برادران حسینی در حال حاضر از بهترین برندهای ایرانی هستند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک زرشک پلوی عالی تهیه کنید.

معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار

فسنجان

گزینه محبوب دیگر برای ناهار فسنجان است. این غذا مجلسی بوده و در اغلب مهمانی‌ها و عروسی‌ها حضور دارد. همچنین این غذا از ترکیب گردوی آسیاب شده، رب انار و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی تهیه و پخته می‌شود. این غذا هم مانند قرمه سبزی نیازمند زمان پخت مناسبی است و باید حتما با حرارت کم پخته شود. در هر شهری این غذا یک شیوه پخت متفاوت دارد. برخی جاها آن را ترش‌تر و برخی آن را ملس می‌خورند. گاهی اوقات به خورشت کمی شکر اضافه می‌کنند تا کاملا شیرین شود.

آبگوشت

آبگوشت هم یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای نونی برای ناهار است که معمولا در تمام شهرهای ایران دارای دستور پخت تقریبا یکسانی است. این غذا به دلیل مواد مغذی و چربی مفیدی که دارد؛ برای ناهار زمستانی هم گزینه فوق‌العاده‌ای است. در پخت یک آبگوشت سنتی ساده از گوشت گوسفندی، دنبه گوسفند، لوبیا سفید، نخود، پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طعم‌دهنده‌های مختلفی مانند ادویه، فلفل و غیره استفاده می‌شود.

آلبالو پلو

آلبالو پلو یک غذای محبوب برای ناهار و با ظاهری زیبا و رنگارنگ است. این غذا یک گزینه مجلسی محسوب شده و در بسیاری از مهمانی  و مراسم‌های رسمی سرو می‌شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است و آن را می‌توان همراه با گوشت قرمز (کوفته قلقلی) و هم با گوشت مرغ درست کرد. برای درست کردن آلبالو پلو نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد و معمولا افراد با تجربه آلبالو پلو را برای وعده ناهار تهیه می‌کنند.

معرفی 7 مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار

باقالی پلو

یکی دیگر از غذاهای محبوب باقالی پلو است که عمدتا با ماهیچه تهیه می‌شود. این غذا مجلسی و بسیار لذیذ است. علاوه‌بر ایرانی‌ها، باقالی پلو در لیست غذاهای ایرانی مورد علاقه توریست ها نیز وجود دارد. برای تهیه این غذای ایرانی خوشمزه شما نیاز به موادی مانند باقالی، برنج سفید، سبزی پلو و زعفران و ماهیچه دارید. شما به غیر از ماهیچه می‌توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید. معمولا ماهیچه یا مرغ را در این غذا در کنار ظرف برنج سرو می‌کنند.

خورشت قیمه

خورشت قیمه یکی از خورشت‌های قدیمی و خوشمزه‌ ایرانی است و معمولا خانم‌های ایرانی به خوبی آن را تهیه می‌کنند. طرز تهیه قیمه مجلسی کار سختی نیست و  برای تهیه این خورشت، شما به گوشت گوسفندی یا گوساله، لپه، پیاز، رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی نیاز دارید. برای عطر بیشتر غذا می‌توانید از انواع ادویه و به‌خصوص دارچین استفاده کنید. با استفاده از دارچین عطر خورشت شما بسیار بیشتر می‌شود. استفاده از گلاب ایرانی در خورشت هم عطر و طعم غذای شما را بسیار عالی می‌کند.

 

منبع جی پلاس
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی