کد خبر : 28421

جوانه بروکلی | خواص جوانه بروکلی

این روزها با زیاد شدن آلودگی هوا و آثار مخرب آن باید به فکر راه های کم کردن این آثار مخرب باشیم جوانه بروکلی یکی از بهترین روش های جلوگیری از این آثار مخرب آلودگی هوا بر بدن است .در ادامه با ما همراه باشید .

به گزارش ورنداز :

فواید مصرف جوانه بروکلی 

«جوانه بروکلی» و کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا

این روزها با زیاد شدن آلودگی هوا و آثار مخرب آن باید به فکر راه های کم کردن این آثار مخرب باشیم جوانه بروکلی یکی از بهترین روش های جلوگیری از این آثار مخرب آلودگی هوا بر بدن است .در ادامه با ما همراه باشید .

این روزها موضوع آلودگی هوا بسیار برجسته و مهم است و خیلی‌ها به دنبال استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا هستند که البته انتخاب خوبی است، ولی متاسفانه همه جا نمی‌توان از آنها استفاده کرد و در دسترس بسیاری از افراد قرار ندارند. اما آیا می‌دانید با رعایت برخی نکات در رژیم غذایی‌تان می‌توانید حداقل برخی از عوارض آلودگی هوا را کاهش دهید؟

بعضی مواد خوراکی از جمله مواد حاوی امگا۳ (مانند بذر کتان، دانه چیا)، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، زردچوبه (به خاطر خواص ضد التهابی) و گوجه می‌توانند به کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا کمک کنند.

اما در کنار همه اینها، سبزیجات صلیبی‌شکل جایگاه ویژه‌ای دارند. احتمالا اسم سبزیجات صلیبی‌شکل برایتان ناآشنا است. منظورمان انواع کلم، تربچه، شلغم و در راس آنها بروکلی است. اینها حاوی ماده‌ای به نام سولفورافان هستند که پژوهش‌ها نشان داده عوارض آلودگی هوا به‌ویژه اثرات سرطان‌زایی‌اش را کاهش می‌دهند.

جالب است بدانید میزان سولفورافان در جوانه بروکلی (که می‌توان آن را در خانه هم تهیه کرد) ۱۰۰ برابر خود بروکلی است. جوانه بروکلی مانند دیگر جوانه‌ها از کشت بذر بروکلی و در کمتر یک یک هفته تهیه می‌شود.

البته توجه کنید که سولفورافان به حرارت بسیار حساس است و بهتر است سبزیجات‌تان را تا جای ممکن به صورت خام مصرف کنید و یا حداکثر ۳ دقیقه حرارت دهید.

لازم به تاکید است آلودگی هوا اثرات متعددی روی سلامتی ما بر جای می‌گذارد. از تاثیر روی بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش فشار خون گرفته تا بروز افسردگی و سرطان. راهکار صحیح این است که جلوی عوامل ایجاد‌کننده آلودگی گرفته شود تا همه در هوای پاک تنفس کنیم! استفاده از مواد غذایی گفته شده در این مطلب فقط می‌تواند احتمال بروز برخی از عوارض جانبی را بگیرد و تصور نکنیم که یک راه‌حل طلایی است. اما در هر صورت در وضعیت فعلی با این کار می‌توانیم به سلامت خودمان کمک کنیم.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع مجله ژوان
ارسال نظر

تبلیغات متنی