کد خبر : 26562

استیک با هواپز | طرز تهیه استیک با هواپز

اگه دلت استیک آبدار و خفن میخوای اونم بدون روغن و تو زمان کم، وقتشه که استیک با هواپز درست کنی. استیک با هواپز بسیار ساده و بدون دردسر است. در ادامه طرز تهیه استیک با هواپز را یاد بگیرید.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه استیک با هواپز

اگه دلت استیک آبدار و خفن میخوای اونم بدون روغن و تو زمان کم، وقتشه که استیک با هواپز درست کنی. استیک با هواپز بسیار ساده و بدون دردسر است. در ادامه طرز تهیه استیک با هواپز را یاد بگیرید.

انواع گوشت برای استیک

برای داشتن یک استیک خوب اول باید گوشت تهیه کنید محبوب ترین گوشت در دنیا گوشت دنده است که بافت چربی آن از سایر قسمت ها بیشتر است که رایج ترین پخت آن گریل کردن و طبخ در تابه می باشد. استیک با فیله نیز یکی از کم چرب ترین و ترد ترین قسمت برای استیک است. استیک با گوشت راسته نیز به عنوان یکی از بهترین غذاها شناخته می شود که به صورت کبابی طبخ می شود ولی نسبت به فیله کمی سفت تر است.

استیک گوشت گوساله

استیک راسته یا تاپ سیرلوین یکی از انواع استیک های با گوشت گوساله است که از گوشت راسته گوساله در آن استفاده می شود و دارای طعم فوق العاده ای می باشد. اغلب افراد در سراسر دنیا به این مدل استیک علاقه زیادی دارند. مدل دیگری استیکی که با گوشت گوساله درست می شود، استیک filet mignon است که دارای جنسی نرم است. این نوع فیله دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. استکی بعدی، استیک new York strip است که از گوشت کمر گوساله استفاده می شود و دارای میزان قابل توجهی چربی است.استیک تی بن یا t bone هم مدل دیگری از استیک ها است که  در این مدل استیک از میکس گوشت کمر و فیله گوساله بسیار استفاده می شود. در مورد طعم آن نیز باید بگوییم که مزه اش بین مینیو و استریپ قرار می گیرد.

استیک گوشت گوسفندی

جهت تهیه استیک گوشت گوسفندی از بخش راسته  استفاده می شود. این بخش ضمن تحرک اندک دارای بافتی نرم میباشد. لذا در هنگام طبخ به سادگی پخته شده و مشکل مغز پخت نشدن استیک را در کنار قطر مناسب برطرف میکند.

استیک گوشت مرغ

برای تهیه استیک مرغ ابتدا استخوان های موجود در سینه مرغ را خارج می کنیم سپس سینه مرغ را با یک کارد تیز از عرض به دو تکه تبدیل می کنیم. البته اگر می خواهید استیک شما نازک تر شود می توانید آنرا به سه قسمت تقسیم کنید.

ارسال نظر

تبلیغات متنی