کد خبر : 26467

دود کردن اسپند | جایگزین اسپند

در این مطلب سه گیاه جایگزین اسپند را معرفی میکنیم که فواید بیشتری از اسپند دارند و شما میتوانید بجای اسپند آنها را دود کنید

به گزارش ورنداز :

دودو کردن این سه گیاه جایگزین اسپند 

در این مطلب سه گیاه جایگزین اسپند را معرفی میکنیم که فواید بیشتری از اسپند دارند و شما میتوانید بجای اسپند آنها را دود کنید 

سه گیاهی که میتوان بجای اسپند دود کرد و مزایای زیادی هم دارد مریم گلی ، برگ بو ، چوب دارچین است و در ادامه با فواید آنها آشنا میشوید 

خاصیت فوق العاده دود حاصل از سوختن برگ بو

با سوزاندن گیاه برگ بو و پخش دود آن در همه جای منزل علاوه بر تقویت دستگاه تنفسی ، موجب کاهش دردهای عضلانی ، رفع استرس و از بین رفتن اضطراب خواهید شد گیاه دارویی برگ بو و خواص درمانی ان

گیاه برگ بو بانام لاتین Bay Laurel و همچنین نام علمی   Laurus nobilis از خانواده Lauraceae  است. این گیاه دارای خواص درمانی فراوانی است که از جمله آنها می‌توان به خاصیت ضد ویروس ، ضد عفونی‌کننده ،  ضد درد ، ضد تب ، ضد روماتیسم ، ضد التهاب، ضد تشنج ،  آنتی‌اکسیدان  ، قاعده‌آور ، معرق، ادرارآور ، خواب‌آور ، صفراآور ، مقوی کبد ، مقوی معده اشاره نمود. همچنین این گیاه فوق‌العاده استفاده های مفید دیگری نیز دارد که عبارتند از :

  • استفاده از برگ و دانه‌ها به صورت ضماد جهت: رفع خارش، جوش،  سوختگی  ، التهابات پوستی و درمان دردهای روماتیسمی استفاده می‌شود.
  • از برگ‌ها به عنوان ادویه و طعم‌دهی در بسیاری از غذاها، ترشی‌جات و چاشنی‌ها می‌توان استفاده نمود.
  • از اسانس برگ بو، برای بخور و رایحه‌درمانی جهت  ضدعفونی  نمودن می‌توان استفاده نمود.

ماده  موثره گیاه برگ بو در دانه‌های آن بیشتر بوده که حاوی اسیدهای چرب و اسانس می‌باشند؛ برگ‌ها حاوی: اسانس و مهمترین ترکیبات اسانس شامل: اوکالیپتول، ترپن‌ها، فلاندرن، لینالول، ژرانیول و ترپی‌ نئول می‌باشد

سوزاندن چوب دارچین

صحبت های جالب و شنیدنی درباره چوب دارچین سیگاری و جذب ثروت آن شنیده و گفته می شود.

برای مثال در طب سنتی هند بر این باور هستند که اگر شما 24 ساعت به صورت مداوم بر روی ادویه دارچین بایستد، شاهد زندگی و ثروت افسانه ای در طول زندگی خود خواهید بود. 

جذب ثروت با دارچین

یکی از ادویه های قدرتمندی که عطر و طعم بسیار قوی داشته و خاصیت درمانی و عرفانی دارد، چوب دارچین هندی و پودر لیمو عمانی می باشد که گفته می شود خاصیت جذب ثروت نیز دارد.

در واقع اعتقاد بر این است که استشمام رایحه این ادویه به صورت طولانی مدت سبب می شود تا برخی قدرت های عرفانی مربوط به عشق، موفقیت و سعادت در شما فعال شده و موجب باز شدن گره ها و مشکلات زندگی شما می شود.

به علاوه این ادویه از لحاظ پزشکی نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی بسیار قوی دارد که شما را از بدی ها و بیماری ها دور نگه می دارد. 

دارچین ترکی

دارچین ادویه ثروت

اگر نگاهی به ادبیات و اشعار و کتیبه های هندی ها بیندازیم متوجه می شویم که مردمان این کشور به موضوع بسیار مهم اما عجیبی در خصوص پودر دارچین اعتقاد و باور دارند.

در واقع آنان بر این موضوع معتقد هستند که این ادویه ثروت افزایی نموده و موجب پیشرفت در کارها و فعالیت افرادی می شود که حاضرند این ادویه را بسوزانند

موردی دیگری که بودایی های این کشور به ان اعتقاد دارند، این است که هر شخص باید سالیانه تا 50 کیلو دارچین را مصرف کند تا بدن او پذیرای ثروت و پول باشد.سوزاندن مریم گلی – همچنین به عنوان پاکسازی شناخته می شود – یک آیین معنوی باستانی است.

جدا از پاکسازی، لکه گیری به خوبی به عنوان یک عمل فرهنگی یا قبیله ای بومیان آمریکا تثبیت شده است، اگرچه توسط همه گروه ها انجام نمی شود.

ما سنت های بسیاری از بومیان آمریکا را برای استفاده از آن داریم. این شامل لاکوتا، چوماش، کاهویلا و سایرین است.

بسیاری از فرهنگ های دیگر در سراسر جهان آیین های مشابهی دارند.

ممکن است تصفیه کننده باشد

پرمصرف ترین انواع مریم گلی خاصیت ضد میکروبی دارند. این بدان معنی است که آنها باکتری ها، ویروس ها و قارچ های عفونی را دور نگه می دارند.

مریم گلی دشتی سفید (که از نظر فنی گونه ای از خار مریم است، درمنه لودوویسیانا) هر دو ضد میکروبی و ضد باکتری. حکیم سفید (یک حکیم واقعی، مریم گلی آپیانا) همچنین ضد میکروبی است. و نشان داده شده است که هر دو حشرات را دفع می کنند.

اعتقاد به این که سوزاندن مریم گلی ناخالصی های معنوی، عوامل بیماری زا و حتی حشرات را از بین می برد، برای این عمل اساسی بوده است.

۲. ممکن است به تسکین علائم برخی شرایط کمک کند

به نظر می رسد که مریم گلی بیشتر از حشرات و باکتری ها به پاکسازی هوا کمک می کند.

اگرچه از نظر علمی ثابت نشده است، اما سوزاندن مریم گلی است تصور می شود که یون های منفی آزاد می کند. گفته می شود که این به خنثی کردن یون های مثبت کمک می کند.

یون های مثبت رایج آلرژن هایی هستند مانند:

  • شوره حیوانات خانگی
  • آلودگی
  • گرد و خاک
  • قالب

اگر چنین باشد، سوزاندن مریم گلی ممکن است برای کسانی که آسم، آلرژی، برونشیت و سایر بیماری های تنفسی دارند، نعمت باشد. اما استنشاق دود در حین پاکسازی می تواند هر گونه بیماری تنفسی را تشدید کند. قبل از رفتن به اتاق صبر کنید تا دود پاک شود.

۳. می تواند یک ابزار معنوی باشد

مریم گلی سوزان از دیرباز برای اتصال به قلمرو معنوی یا تقویت شهود استفاده می شده است.

برای شفا دهندگان و افراد عادی در فرهنگ های سنتی، از مریم گلی سوزاندن برای دستیابی به حالت شفابخش استفاده می شود – یا برای حل یا تأمل در معضلات معنوی.

ممکن است به دفع انرژی منفی کمک کند

سوزاندن مریم گلی همچنین ممکن است به عنوان یک ابزار تشریفاتی برای خلاصی خود – یا فضایتان – از شر منفی استفاده شود. این شامل آسیب های گذشته، تجربیات بد یا انرژی های منفی دیگران می شود.

این ممکن است به شما کمک کند یک محیط مثبت برای مدیتیشن یا مراسم دیگری ایجاد کنید. انتخاب نشستن و رها کردن افکار منفی در مراسمی مانند این، قصد و تعهد شما را برای بهبود خود تنظیم می کند. انتخاب شرکت در تشریفات می تواند شروعی برای تغییر ذهنیت شما باشد.

۵. می تواند اشیاء خاص را پاک یا توانمند کند

سوزاندن مریم گلی باعث ایجاد دود معطر در فواید آن می شود. می توانید از این بخور برای پاکسازی خود یا فضاهای خاص استفاده کنید. یا طبق برخی منابع، شما می توانید اشیاء خاص را تمیز کنید.

این می تواند با خریدهای جدید، هدایا یا اقلام دست دوم مفید باشد. با این حال، هر موردی را می توان تمیز کرد.

اگر نگران تاریخچه منفی یا انرژی مرتبط با یک شی جدید یا ناآشنا هستید، سوزاندن مریم گلی ممکن است به آرامش ذهن کمک کند و آن شی را برای شما مقدس تر کند.

۶. ممکن است به بهبود خلق و خوی شما کمک کند

سنت حاکی از آن است که سوزاندن مریم گلی می تواند به معنای واقعی کلمه روحیه فرد را تقویت کند تا منفی گرایی را از بین ببرد. برخی تحقیقات از این موضوع حمایت می کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ مریم گلی سفید دشتی (همچنین به عنوان استافیات شناخته می شود) به عنوان یک داروی سنتی مهم برای درمان اضطراب، افسردگی و اختلالات خلقی در فرهنگ های خاص ثبت شده است.

ممکن است به کاهش استرس کمک کند

اگر سوزاندن مریم گلی می تواند خلق و خوی فرد را بهبود بخشد، می تواند یک متحد عالی در برابر استرس نیز باشد.

 
 
حجم ویدیو: 16.38M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05
ارسال نظر

تبلیغات متنی