کد خبر : 25704

آبغوره و آبلیمو | جلوگیری از کپک زدن آبغوره و آبلیمو

در این مطلب ترفند جلوگیری از ابلیمو و آبغوره را میبینید

به گزارش ورنداز :

جلوگیری از کپک زدن آبغوره و آبلیمو 

در این مطلب ترفند جلوگیری از ابلیمو و آبغوره را میبینید چاشنی‌های ترش همچون آبلیمو و آبغوره، در آشپزی ایرانی کاربردهای فراوانی دارند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که هنگام نگهداری آبلیمو و آبغوره ممکن است با آن مواجه شوید، کپک‌زدگی روی آن است. اغلب افراد وقتی که مشاهده‌ می‌کنند روی آبلیمو کپک‌زده است، ظرف آبلیمو را تکان‌ می‌دهند یا کپک روی آن را برمی‌دارند. متاسفانه این کار به هیچ وجه بهداشتی نیست و نباید آبلیمو و یا آبغوره کپک‌زده را مصرف کردآبلیمو از خوراکی هایی هستند که به سرعت کپک می زنند. برای جلوگیری از این مشکل با ما همراه شوید.

آبلیمو و آبغوره از آن دسته مواد غذایی است که اگر به درستی نگهداری نشود، خیلی زود کپک زده و غیرقابل استفاده می شود.

کارشناسان مواد آشامیدنی و بهداشتی، می گویند  پس از این که آبلیمو و آبغوره را داخل شیشه ریختید، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری های موجود در آن، از بین برود.  با انجام این کار، قارچ ها امکان رشد را از دست می دهند و در نتیجه احتمال کپک زدن این مواد هم کاهش چشم گیری می یابد.در رابطه با نگهداری آبلیمو و آبغوره باید گفت که قراردادن این مواد در آفتاب، باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن ها می شود.  با توجه به این که ویتامین c موجود در آبلیمو یا آبغوره، به نور و حرارت حساس است و در برابر نور آفتاب از بین می رود؛ بنابراین باید از قراردادن این مواد در مقابل نور آفتاب به طور جدی خودداری شود.

از ظروف پلاستیکی یا بطری های آب معدنی برای نگهداری  آبلیمو خانگی استفاده نکنید؛ زیرا مواد اسیدی موجود در آبلیمو می تواند با دیواره ظروف پلاستیکی فعل و انفعالات نامطلوبی ایجاد کند و سمی و سرطان زا شود. بنابراین از ظروف شیشه ای استفاده کنید و بهتر است این ظروف شیشه ای، تیره باشند تا کمتر نور را از خود عبور دهند.

حجم ویدیو: 9.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:43
ارسال نظر

تبلیغات متنی