کد خبر : 25072

محصول جدید اپل | ویژگی های محصول جدید اپل

اپل بعد از مدتها محصول جدیدی رو معرفی کرده و بعد از هفت سال توسعه از هدست واقعیت ترکیبی (XR) خودش با نام Vision Pro رونمایی کرده.

به گزارش ورنداز :

 محصول جدید اپل 

  ویژگی محصول جدید اپل


اپل بعد از مدتها محصول جدیدی رو معرفی کرده و بعد از هفت سال توسعه از هدست واقعیت ترکیبی (XR) خودش با نام Vision Pro رونمایی کرده.

محصول جدید اپل



ویژن پرو پلتفرم محاسباتی جدید اپل هست و محتوا رو از محصور بودن نمایشگر درمیاره و اون رو در فضای 3 بعدی پخش میشه. با این هدست کاربر همزمان که اطرافش رو ببینه، میتونه المان های مجازی مختلف رو در تصویری که به پهنای زاویه دیدش هست قرار بده و با اونها کار کنه.

 


این هدست دارای دو نمایشگر micro-OLED در جلوی هر چشم هست که هر کدوم رزولوشن 4K داره و با عدسهایی تصویر رو در جلوی دید کاربر به صورت پیوسته و در فضای سه بعدی و در ترکیب با واقعیت نشون میده.

به لطف سنسورهای بسیاری که داره، کاربر تنها با چشم و انگشتان با اون کار میکنه و نیاز به کنترلرهای مخصوص نداره و این هدست با تعقیت دید چشمان روی مکان موردنظر کاربر قرار میگیره و کاربر با انگشتانش میتونه گزینه موردنظر رو انتخاب یا در فضا اسکرول کنه.

این هدست از سیستم عامل VisionOS استفاده میکنه که اپهای iOS و iPadOS با اون سازگار هستن و کاربر میتونه اپهای این دو پلتفرم رو روی اون نصب کنه.

اپهای اجرا شده به لطف زاویه دید بالا میتونه به طور همزمان در فضای سه بعدی قرار بگیرن و کاربر به طور همزمان با اونها کار کنه و بتونه هر پنجره رو همراه با زاویه دیدش حرکت بده یا مثل نمایشگر عادی هر پنجره رو در مکان خاصی قفل کنه و بتونه با تغییر زاویه دیدش با پنجره های مختلف کار کنه.

این هدست علاوه بر هدست واقیت افزوده تقریبا هدست واقعیت مجازی هم هست و با کمک چرخی که در بالای خودش داره، کاربر میتونه جدا شدن از محیط رو تغییر بده و با کم کردن اون کاملا محیط رو ببینه و با زیاد کردن اون، کاملا از محیط جدا بشه و محیط رو با پس زمینه مخصوصی پر کنه.

علاوه بر این برای افراد پیرامون کاربر هم نشانه هایی داره و وقتی کاربر از محیط جدا نشده، چشمهای کاربر برای بقیه قابل دیدن هست و وقتی از محیط جدا شده، چشمهای اون از بین لنزهای هدست قابل دیدن نیستن اما اگر کسی به اندازه کافی به کاربر نزدیک بشه، اون شخص از بین پس زمینه مخصوص این هدست بیرون میزنه و برای کاربر قابل دیدن میشه.

پردازش اطلاعات این هدست و سنسورهای اون توسط دو چیپ انجام میشه که اولی چیپ M2 هست که مشابه موجود در لپتاپهای اپله و با قدرت بالای اون سیستم عامل و اپها به صورت روان اجرا میشن و چیپ دوم R1 هست که چیپ مخصوصی برای پردازش سنسورهای مختلف این هدست از جمله 12 دوربین، 5 سنسور مثل LiDAR و مادون قرمز و 6 میکروفون به صورت بلادرنگ هست.

از جمله قابلیتهای جالب این هدست، امکان استفاده از اون در مکالمات تصویری هست که با سنسورهای مختلفی که داره از فاصله نزدیک میتونه صورت شخص رو بازسازی کنه و همچنین با Optic ID کاربر میتونه با اسکن قرینه، قفل این دستگاه رو باز کنه.

این هدست رو میشه از طریق پاوربانکی که داره با سیم به اون وصل میشه تا دو ساعت استفاده کرد و در صورت وصل کردن به برق امکان استفاده در کل روز رو داره.

اپل این هدست رو از اوایل سال اینده با قیمت 3500 دلار در بازار امریکا عرضه میکنه.
 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی