کد خبر : 24642

توت فرنگی | ضد عفونی کردن توت فرنگی

روش های شستن توت فرنگی را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

روش های شستن توت فرنگی را در این مطلب میخوانید 

توت فرنگی میوه ای جذاب و خوشمزَست که توی اردیبهشت سر و کلَش پیدا میشه. این میوه خوشمزه حسابی کار راه اندازِ چرا که میشه باهاش یه عالمه خوراکی خوشمزه مثل مربا، مارمالاد، شیک توت فرنگی، سس، کیک توت فرنگی و کوکی درست کرد. توت فرنگی منبع مواد معدنی ضروری برای بدنِ و مصرفش از عارضه‌های مختلف مثل سکته‌ قلبی جلوگیری میکنه. همچنین به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف میتونه نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشه.

البته یه سریا هم که خیلی بدشانسن به توت فرنگی حساسیت دارن و با خوردنش دچار سرفه، سرگیجه، اسهال، استفراغ و خارش میشن.توت فرنگی جزء میوه هاییست که زیاد در معرض آفت کش ها قرار میگیره بنابراین باید موقع شستنش دقت کنید تا همه آلودگی ها پاک بشه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا روش های صحیح شستن توت فرنگی رو بهتون بگیم.

strawberries

احتمالا تا به حال اسم مگس میوه به گوشتتون نخورده؛ ایشون نوعی کرم هستند که در میوه ها زندگی می کنند و درون میوه های تازه تخم می گذارند. این حشره روی سطح و داخل بافت توت فرنگی به میزان زیاد وجود داره حالا اگه میخواین با خوردن توت فرنگی ناخواسته مگس میوه نخورید باید حتما ضدعفونیش کنید.

یکی از بهترین مواد برای ضدعفونی کردن توت فرنگی محلول آب و نمکِ. برای درست کردن این محلول به ازای هر لیوان آب سرد 1 قاشق چایخوری نمک بهش بزنید. سپس توت فرنگی ها رو داخل این محلول بریزید. به گزارش شایانیوز توجه داشته باشید توت فرنگی‌ها باید کاملاً در آب نمک غوطه‌ور باشند تا تمیز و ضدعفونی بشن. 5 دقیقه بعد میتونید توت فرنگی ها رو با آب سرد بشویید و میل کنید.

شستن توت فرنگی با آب و نمکشستن توت فرنگی با آب و سرکه

با آب و سرکه هم میتونید یک محلول ضدعفونی کننده بسازید. برای این منظور ۱ فنجان سرکه سفید رو با ۸ فنجان آب ترکیب کنید. توت فرنگی‌ها رو به مدت 10 دقیقه در این محلول قرار دهید سپس اون ها رو با آب سرد آبکشی کنید. 

شستن توت فرنگی با جوش شیریناستفاده از جوش شیرین یکی از بهترین روش های ضدعفونی کردن توت فرنگی است. برای این کار ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با ۴ لیوان آب مخلوط کنید سپس توت فرنگی‌ها رو برای ۵ دقیقه داخل این محلول قرار بدید. بعد با آب سرد آبکشیش کنید.

strawberryboard_10-22-19_emptyname_100.1200x630p50x50

نکات مهم در شستشو و ضدعفونی کردن توت فرنگی1- به هیچ وجه تا فرارسیدن زمان مصرف، توت فرنگی‌ها رو نشویید چرا که به خاطر اسفنجی بودن رطوبت رو به خودش جذب میکنه و فاسد میشه.

2- از مایع ظرفشویی برای ضدعفونی کردن توت فرنگی استفاده نکنید. مایع ظرفشویی به بافت میوه آسییب میزنه و باعث فاسد شدنش میشه.

3- ساقه توت فرنگی رو بعد از ضدعفونی کردن جدا کنید.

Health-GettyImages-1158284805-410e29e839e146fdbb0e0ae04f629bb5

منبع شایا نیوز
ارسال نظر

تبلیغات متنی