کد خبر : 24028

آتش سوزی | آتش سوزی در غرب کانادا

آتش‌سوزی در جنگل‌های کانادا؛ وضعیت اضطراری در ایالت آلبرتا را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

آتش‌سوزی در جنگل‌های کانادا؛ وضعیت اضطراری در ایالت آلبرتا را در این مطلب میخوانید در حال حاضر بیش از ۱۰۰ آتش سوزی در جنگل‌های این کشور بیداد می‌کنند و ۳۳ مورد از آنها نیز قابل کنترل نیستند.

وقوع آتش سوزی در کانادا

 

بر اساس گزارش‌ها، ایالت آلبرتا به این خاطر وضعیت فوق‌العاده را اعلام کرد. خانم دانیل اسمیت، نخست وزیر این ایالت وضعیت فعلی را "بحران بی سابقه" خواند و هشدار داد که "همه منابع باید برای مبارزه با آن استفاده شود."گفته می‌شود که در پی بروز وضعیت بحرانی، نزدیک به ۲۵ هزار شهروند مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در بین مناطق تخلیه شده همچنین دره درایتون با حدود ۷ هزار ساکن نفر در ۱۴۰ کیلومتری غرب ادمونتون، پایتخت آلبرتا،  قرار گرفته است.

آتش سوزی جنگل‌ها ‌در کانادا

آتش سوزی جنگل‌ها ‌در کاناداعکساساس گزارش‌ها، در شهر فاکس لیک واقع در ۵۵۰ کیلومتری شمال ادمونتون، آتش سوزی‌ها باعث ویرانی ۲۰ خانه، یک فروشگاه بزرگ و یک ایستگاه پلیس شدند. ساکنان این منطقه نیز توسط قایق و بالگرد به محل‌های امن منتقل شده‌اند.

۱۰۹ آتش‌سوزی و ۱۲۲ هکتار زمین سوخته

به گفته مقامات، در حال حاضر ۱۰۹ آتش‌سوزی همچنان فعال و به دلیل گرما و خشکسالی نیز به سرعت در حال گسترش هستند.

طبق گزارش رسانه‌ها، ۱۲۲ هزار هکتار زمین در پی آتش‌سوزی‌ها سوخته است. این در حالی است که در گذشته در این مقطع زمانی در سال به طور متوسط ​​حدود ۸۰۰ هکتار زمین به خاطر آتش‌سوزی سوخته است.بر اساس پیش‌بینی‌ها، وزش باد شدید در روزهای آینده ادامه خواهد یافت و میزان دمای هوا نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه بالاتر از حد عادی در این زمان در سال است. گفته می‌شود که طبق این شرایط، پوشش گیاهی در منطقه مذکور بسیار خشک و قابل اشتعال است.

ایالت آلبرتا یکی از مهم‌ترین مناطق تولید کننده نفت در جهان است. اما گویا شرایط فعلی هیچ گونه وقفه‌ای در تولید محصولات نفتی ایجاد نکرده است.آتش‌سوزی در جنگل‌های کانادا؛ وضعیت اضطراری در ایالت آلبرتا را در این مطلب میخوانید 

حجم ویدیو: 1.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی