کد خبر : 23711

توت فرنگی | روش شستن توت فرنگی | روش نگهداری توت فرنگی

روش نگهداری توت فرنگی را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

روش نگهداری توت فرنگی را در این مطلب میخوانید .

توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوشمزه تابستانی می باشد که شما می توانید در فریزر یا در یخچال نگهداری کنید و با آن انواع کیک و شیرینی و اسموتی ها را تهیه کنید. توت فرنگی حاوی اسید الاگیگ است که همراه با آنتی اکسیدان های دیگر به کاهش هصم غذا کمک می کند و همچنین سطح افزایش قند خون را پس از یک وعده غذایی کنترل می کند، توت فرنگی برای افزایش سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است زیرا منبع خوبی از ویتامین C می باشد که منجر به آنتی بادی های تقویت کننده برای سیستم ایمنی بدن می شود و در نهایت مبارزه با عفونت را افزایش می دهد. توت فرنگی متوسط حدود ۲۰۰ دانه دارد، اولین میوه بهار توت فرنکی است و بیش از ۱۰۳ نوع توت فرنگی متفاوت وجود دارد

روش شستن توت فرنگی

شستن توت فرنگی

 

شستن توت فرنکی ساده و راحت است و شما می توانید در این پست روش تمیز کردن دلخواه خود را پیدا کنید و به علاوه توت فرنگی را در تازه ترین حالت ممکن خود داشته باشید. بهتر است توت فرنکی ها را در یخچال و بدون شسته شدن نگه داری کنید و صبر کنید و تا زمانی که می خواهید توت فرنگی ها را بخورید بشورید و از دستور العمل ها برای تمیز کردن استفاده کنید.

روش نگهداری توت فرنگی

روش نگهداری توت فرنگی در فریزر

نحوه نگهداری توت فرنگی
نحوه نگهداری توت فرنگی

چگونه توت فرنگی را بدون این که نرم شود منجمد کنیم؟ بیاید باهم صادق باشیم توت فرنگی یخ زده بعد از یخ زدایی هرگز بافتی تازه بودن خود را نخواه داشت اما به شما یاد خواهیم داد چگونه شکل و تازگی خود را بیشتر حفظ کند.

ترفند های فریز کردن توت فرنگی

  • توت فرنگی مقادیر زیادی آب دارد بهتر است اگر خود دارای ظرف است داخل همان نگهداری کنید این کار باعث می شود تازه تر بماند زیرا رطوبت یاعث رشد کپک می شود و اگر مشاهده کردید توت فرنگی خراب شده سریع آن را جدا کنید و دور انداخته تا از پخش شدن فساد و کپک جلوگیری کنید.
  • اگر توت فرنگی به خوبی نگهداری شود باید ۵ تا ۷ روز در یخچال بماند امام عامل رطوبت اضافی کپک زدن ممکن است این زمان را کمتر کند.
  • بهترین نحوه شستن توت فرنگی این است که یک لگن بردارید و یا سینک را بشورید و پر آب کنید و توت فرنگی را داخل آن ریخته و برای ۱ دقیقه بگذارید تا بماند زیرا آب سرد۷۵ الی ۸۰ درصد آفت را حذف می کند، این کار را چند بار انجام دهید.
  • می توانید توت فرنگی را با آب سرد به راحتی تمیز کرد اما اگر نگران باشید که با آب سرد از بین نمی رود سرکه می تواند به کشتن آفت ها کمک کند برای این کار سه فنجان آب سرد را با یک فنجان سرکه سفید یا سیب داخل کاسه بریزید و توت فرنگی ها را به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه داخل آن قرار دهید و با آب سرد آبکشی کنید تا تمیز شود و طعم اسیدی آن از بین برود.
  • می توانید توت فرنگی های خود را در محلول جوش شیرین و آب خیس کنید تا تمیز شوند. ۱ قاشق چایخوری اضافه کنید. جوش شیرین را به ۴ فنجان آب اضافه کنید و توت فرنگی های خود را به مدت پنج دقیقه در یک کاسه بزرگ خیس کنید. سپس توت فرنگی های خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید.نحوه نگهداری توت فرنگی در یخچال

    روش نگهداری توت فرنگی

     

    روش های مختلفی برای نگهداری توت فرنگی وجود دارد شما می توانید ماندگاری توت فرنگی به سه روش مختلف را در شکل بالا ببنید که در ظرف اول در همان ظرف خود نگهداری شده و در توت فرنگی وسط با سرکه شسته شده است و در آخری توت فرنگی ها بعد از شسته شدن داخل شیشه قرار داده شده است و درب آن بسته شده است تا هوای اضافه نداشته باشد.

  • یکی دیگر از روش های نگهداری توت فرنگی این است که بعد ازخشک شدن توت فرنگی ها را داخل یک ظرف که از قبل یک لایه دستمال کاغذی حوله ای قرار دادید بگذارید و در یخچال قرا ردهید به طور ایده آب تا ۷ روز تازه می ماند.
  • بهتر است اصلا توت فرنگی ها را بعد از شستن برش نزنید زیرا در نهایت خراب می شود.
  • در یک روش ساده که توت فرنگی خراب را از توت فرنگی ها دیگر جدا کنید این کار باعث می شود توت فرنگی ها دیگر سالم بماند و حتما در این ۷ روز چک کنید اگر خراب شده بود سریع توت فرنگی خراب را جدا کنید.
  • رطوبت بزرگت ترین دشمن خراب شدن توت فرنکی می باشد پس قبل از این که در یخچال قرا ردهید مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.
    • از توت فرنگی ها بیش از حد رسیده برای فریز کردن خوداری کنید.
    • ایا توت فرنگی را قبل از انجام باید شست؟ برای توت فرنگی های ارگانیک توصیه می شود اما کاملا ضروری نیست شستشوی ملایم در آب سرد برای از بین بردن هر گونه کثیفی قبل از یخ زدن از بین برود.
    • بهتر است توت فرنگی ها را به صورت کامل منجمد کنید ولی اگر می خواهید پای یا اسموتی تهیه کنید می توانید خرد کنید.
منبع پارسی دی
ارسال نظر

تبلیغات متنی