کد خبر : 23460

قیمت برنج | کاهش قیمت برنج

قیمت جدید برنج در بازار را میخوانید

به گزارش ورنداز :

قیمت جدید برنج در بازار را میخوانید دبیر انجمن‌ برنج از با اشاره به ثبات پیدا کردن قیمت برنج در بازار گفت: با عرضه برنج‌های نو در شهریور، کاهش قیمت برنج پیش‌بینی می‌شود.دبیر انجمن‌ برنج از ثبات قیمت برنج  در بازار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با عرضه برنج‌های نو در شهریور، قیمت برنج کاهش پیدا کندآقای جمیل علی‌زاده شایق گفت: هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی راجع به تولید برنج داشت، چراکه باران ماه‌های اردیبهشت و خرداد تاثیر بسزایی دارد.

او با بیان اینکه وضعیت بارش گلستان تعریفی ندارد، افزود: هرچند در مازندران و گیلان مشکلی نداریم، اما در گلستان بارش بیشتری نیاز داریم چراکه یک‌مقدار از شالیزارهای گلستان با آب چاه آبیاری می‌شوند.

علی‌زاده شایق ادامه داد: قبل از انقلاب در استان گلستان عمدتا سویا، آفتابگردان و پنبه کشت می‌شد که بعد از انقلاب به شالیزار تبدیل شدند، به طوری‌که سطح شالیزارهای گلستان از ۱۴ هزار هکتار به ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار رسید. بنابراین با تغییر الگوی کشت، آب زیادی در این استان نیاز داریم.

دبیر انجمن برنج درباره آینده تولید برنج گفت: اگر شرایط بارش اردیبهشت و خرداد مناسب باشد، مشکلی در تولید نخواهیم داشت.

او از رکود حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت: با عرضه برنج نو در شهریور ماه قیمت برنج کاهش پیدا می‌کند. در شرایط کنونی به سبب کاهش قدرت خرید، مقداری برنج مربوط به تولید سال گذشته در انبارهاست که بارها به وزارت جهاد پیشنهاد داده‌ایم تا اقدام به خرید و توزیع این برنج‌ها با قیمت مناسب در بازار کند که امیدواریم با تغییر مدیریت در وزارتخانه این اتفاق رخ دهد.

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی