کد خبر : 23360

پیتزا | انواع پیتزا | پیتزا ترکی | پیتزا لاهماجون

در این مطلب طرز تهیه پیتزای ترکیه ای خوشمزه لاهماجون را مرحله به مرحله میخوانید

به گزارش ورنداز :

در این مطلب طرز تهیه پیتزای ترکیه ای خوشمزه لاهماجون را مرحله به مرحله میخوانید 

لاهماجون یک غذای خوشمزه و لذیذ است که به پیتزای ترکیه‌ای معروف است، این پیتزای خوش طعم بافتی ترد و سبک دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را آماده و درست کنید، این پیتزای محبوب در میان افراد طرفداران زیادی دارد. 

مواد لازم برای خمیر
آرد ۱.۵ لیوان و ۱ لیوان اضافه
آب ۴/۳ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای مواد گوشتی
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
سیر ۲ تا ۳ حبه
گوجه فرنگی بزرگ ۱ عدد
فلفل کاپی یا فلفل دلمه‌ای ۱ یا ۲ عدد
جعفری ساطوری شده ۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون ۲ قاشق
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سر پر
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه لاهماجون

 
 

مرحله اول

برای تهیه  لاهماجون  ابتدا برای درست کردن خمیر، آرد را ۲ بار الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس در یک ظرف مناسب مقداری آرد بریزید و آب و نمک را کم‌کم و در چند مرحله به آرد اضافه کنید و هم بزنید و با دست ورز دهید تا زمانی که خمیر تشکیل شده به دست نچسبد.

مرحله دوم

اگر به آرد بیشتری نیاز داشتید به خمیر اضافه کنید تا خمیر صاف و یکدستی تشکیل شود، سپس روی ظرف خمیر را با سلفون یا پارچه بپوشانید و به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خمیر کامل استراحت کند و خوب قوام بیاید و کمی پف کند.

 
 

مرحله سوم

سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و به دو قسمت تقسیم کنید و گوجه‌ فرنگی را تمیز بشورید و ۴ تکه کنید و بعد فلفل دلمه‌ای یا فلفل کاپی را هم تمیز بشورید و چند تکه کنید و همه مواد را داخل غذاساز بریزید و سپس چند حبه سیر را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد یک قاشق رب گوجه فرنگی را روی مواد بریزید و بعد غذا ساز را روشن کنید و همه مواد را با هم میکس کنید تا کاملا مخلوط شوند و عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود، بعد مخلوط را از غذاساز خارج کنید و در یک ظرف دیگر بریزید

مرحله پنجم

سپس گوشت چرخ کرده را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد مقداری جعفری را که تمیز شسته‌اید و آب اضافی آن‌ها رفته است را ریز خرد و ساطوری کنید و به مواد اضافه کنید و با هم کاملا مخلوط کنید، سپس نمک را روی مواد بریزید.

 
 

مرحله ششم

بعد فلفل سیاه و زردچوبه را هم به مواد اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید و سپس مقداری روغن زیتون را روی مواد بریزید و هم بزنید و با دست خوب ورز دهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و طعم و عطر همه آن‌ها با هم ترکیب شود.

 
 

مرحله هفتم

سپس خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و کمی ورز دهید و بعد روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید و مقداری آرد هم روی خمیر بپاشید و با وردنه خمیر را به شکل گرد پهن کنید تا ضخامت و اندازه آن مناسب شود.

 
 

مرحله هشتم

بعد کف یک تابه مناسب را مقداری آرد بپاشید و خمیر را در آن قرار دهید و اگر خمیر در اطراف آن اضافه است، با چاقو یا پیتزا بر اطراف آن را برش دهید تا کاملا اندازه تابه شود و سپس از مواد گوشتی روی خمیر بریزید و روی آن پخش کنید.

مرحله نهم

وقتی که مواد گوشتی کامل سطح خمیر را پوشاند تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب تابه را ببندید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا لاهماجون خوب بپزد و بعد درب تابه را بردارید و به مدت ۲۰ دقیقه دیگر هم اجازه دهید تا بپزد و ترد شود.

 
 

مرحله دهم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و لاهماجون را داخل یک ظرف مناسب قرار دهید و با پیتزا بر به چهار قسمت تقسیم کنید و با مقداری سس مایونز و یا سس کچاب تزئین کنید و این غذای خوش طعم و ساده را همراه با یک نوشیدنی خنک سرو کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی