کد خبر : 18945

بال مرغ | طرز تهیه بال مرغ عسلی

بال مرغ عسلی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه فست فودی است که با طعم های متنوعی درست می شود

به گزارش ورنداز :

بال مرغ عسلی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه فست فودی است که با طعم های متنوعی درست می شود

 

طرز تهیه بال مرغ عسلی 

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ ۱٫۵ کیلوگرم
روغن زیتون ½ فنجان
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
فلفل قرمز ۱ قاشق جایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
زیره ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بال مرغ عسلی

 
 

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ عسلی خوشمزه در ابتدای کار بال های مرغ با آب سرد می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود، سپس با استفاده از یک کارد تیز چند خط روی بال ها ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه پودر پاپریکا، عسل، پودر فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زیره درون یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه می کنیم.

 
 

مرحله سوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شود، سپس بال های مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های گوشت مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم. بهتر است حداقل بال های مرغ یه مدت یک ساعت در مواد طعم دهنده بمانند تا کاملا طعم دار شوند. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

در همین زمانی که فر گرم می شود، سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بال های مرغ را از مواد طعم دهنده خارج می کنیم و به ترتیب روی سینی فر می چینیم. در ادامه سینی را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم.

 
 

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بال ها را بر می گردانیم و ۲۰ دقیقه دیگر درون فر قرار می دهیم. در آخر گریل را روشن می کنیم تا بال ها طلایی شوند، سپس از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی